تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
دشت دریاسر رفیق کوچک کسب و کار

دشت دریاسر رفیق کوچک کسب و کار

جمعه 14 مهر 1402
18:49
زندگی نیوز

برای رسیدن به این قلعه تاریخی و فوقالعاده زیبا که علاوه بر جنبه تاریخی و باستانی آن دارای طبیعت منحصر به فرد و چشم انداز بینظیری است، کافی است در مسیر رامسر به تنکابن به سمت جنوب شهر تالم حرکت کنید تا خود را به تنها کوه موجود در جنوب شرق تالم برسانید. ابتدا راهی شهرستان رامسر شوید بعد از گذر از بازار رامسر، سه راهی فلسطین را به سمت جنوب رامسر رفته و به حرکت خود ادامه دهید تا در مسیر روستای جواهرده قرار گیرید. طول جاده سلامت پارک جنگلی النگدره حدود ۶ کیلومتر است و تا میدان انتهای النگدره ادامه دارد. روستای جواهرده، بهشتی کوچک در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر در استان مازندران است که در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. در غرب استان مازندران واقع شده است و در ۲۹٫۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر در دهستان سختسر قرار دارد. در همسایگی سیاهکل با فاصلههای نزدیک چنین شهرهای زیبا و سرسبزی قرار دارند و خودش هم که از طبیعت خارقالعادهای برخوردار است. چادربافی و سفال هم از هنرهای دستی این روستا به حساب میآید. واقعیت این است که در حال حاضر اقامتگاه یا هتلی در این منطقه وجود ندارد و نباید روی این موضوع حساب باز کنید.

نکاتی در مورد زیبایی عروس: عروس چطور می تواند مطمئن باشد آرایشش در تمام ... مردم روستای جواهرده در گذشته از تقویم گالشی یا گیلکی استفاده میکردند و جشنهای مختلف مانند عید نوروز یا جشن تیرماه سیزده و همچنین پرداخت خراج و مالیات، حساب و کتاب زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و دامی، همه و همه وابسته به این تقویم بودهاند. برای ورود به منطقه رودخان و استفاده از پارکینگ خودروها باید ورودی پرداخت کنید. از دیگر امکانات میتوان به پارکینگ خودروها اشاره نمود. البته بنای اصلی مسجد ۲ بار دچار آتشسوزی بزرگ شده و آنچه باقی مانده حاصل مرمتهای بعد از این اتفاق است. البته برخی معتقدند مسجد آدینه جواهرده قبلاً معبد آناهیتا یا آتشکده زرتشتیان بوده است. گبر، اصطلاحی است که مسلمانان برای نامیدن زرتشتیان به کار میبرند. همه لذت سفر به این است که زمانی به مقصد میرسی اقامتگاه آماده تحویل باشد و تمام خستگی مسیر با یک استکان چای به در کنی. از اینجا به بعد باید خودتان را برای بالا رفتن از ۳۱۱ پله آماده كنید. در 9 کیلومتری جاده جواهرده، خوب که گوش فرا دهید صدای پای آب روانی را خواهید شنید که نشان از رودخانه حیات بخش صفارود دارد، جایی که زیبایی از نهایت می گذرد و غیرقابل توصیف می شود. این روستا حمام عمومی دارد، دسترسی عمومی به اینترنت دارد، دسترسی به وسیله نقلیه عمومی دارد.

مسیر دسترسی تا روستا کاملا آسفالته و دارای شرایط مساعدی ست. در دیگر فصول اما شرایط برای سفر به این روستا محیا تر است، بهار این منطقه سبز و پر بارش و پاییزهای فیلبند همچون یک بوم نقاشی پر از درختان سرخ در دل آسمان است. چیزی که میبینید بسیار خاص و منحصربهفرد است. در بخشی از این پارک جنگلی، چشمه ای وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می کنند. مردم این روستا به گویش کلارستاقی زبان طبری صحبت می کنند. سید ظهیرالدین مرعشی در قرن نهم هجری در کتاب «تاریخ گیلان و دیلمستان»، با گویش محلی، این روستا را «جورده» خوانده و به آن اشاره کرده است. از آنجایی که روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، بهترین فصل برای بازدید، بهار و تابستان است. بخش غربی دوازده ورودی دارد، چشمه، حوض، آبانبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه شاهنشین و چند واحد مسکونی که با برج و بارو محصور شدهاند. در مسیر قلعه رودخان چند فروشگاه و رستوران محلی وجود دارد که با کیفیتهای مختلف در خدمت گردشگران است. اولین عامل مؤثر در قیمت تور، مقصد سفر است. قیمت اجاره ویلا در جواهرده چقدر است؟ اگر هم سفرتان یکروزه است و نمیخواهید به رستوران بروید، در جاده نزدیک جواهرده پیاده به راه بیفتید. در راه آبشار و رستورانهایی هم وجود داره که جا داره ماشینو بزنید کنار و حالشو ببرید. جاده جنگلی رویان به کجور منتهی می شود که از آن جا می توانید به شهر مرزن آباد، دوآب و روستای کندلوس دسترسی پیدا کنید. از شهر رامسر به خیابان فلسطین بروید و از آن جا وارد جاده رامسر به جواهرده شوید. در دو سمت جاده جنگل سبز و زیبایی است که با مه نسبتاً غلیظ پوشیده شده است. جاذبه ای که با راهی باریک و آسفالتی، از وسط جنگل های انبوه با درختان سبز و وحشی خودرو می گذرد و گاهی آنچنان غرق در مه می شود، که به تابلویی نقاشی و خیالی بیشتر شبیه است تا واقعیت.

عکاسی از طبیعت، آبشارها و چشماندازهای سرسبز و غرق مه در جواهرده از محبوبترین تفریحات در این منطقه است. در یک نتیجهگیری میتوان گفت که درفک یا همان دالفک به معنای آشیانه عقاب است. بساط پیک نیک را پهن کنید و با تماشای طبیعت و نفس کشیدن در هوایی تمیز، از یک غذای سبک در کنار دوستان یا اعضای خانواده لذت ببرید. در فصل تابستان در میدان اصلی جواهرده، مسابقات کشتی و والیبال برگزار میشود و مردم روستا به تماشای آن میپردازند؛ پس اگر به ورزش علاقه دارید، به تماشاگران بپیوندید و هیجان را تجربه کنید. این جاده در روزهای تعطیل و مناسبتها شلوغ میشود و مدت زمان رسیدن به مقصد را تحت شعاع قرار میدهد. جاده ای بسیار زیبا و بکر به مقصدی ییلاقی و دیدنی. اگر صد بار هم به مازندران سفر کرده باشیم باز هم اولین مقصدی که برای گشت و گذار در تعطیلات پیش رو به ذهنمان میرسد مازندران و گیلان است. دشت لار به دلیل قرار گرفتن در دامنه قله دماوند، تفرجگاهی خوش آب و هوا است که در فصول گرم سال با هوای مطبوع و مطبوع، مقصدی عالی برای طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی های خود است. متفاوت است. به همین دلیل بهترات ابتدا تاریخ مورد نظر سفر به منطقه را تعیین کنید و با توجه به گزینههای اقامتی موجود بهترین انتخاب را داشته باشید. و در آن چند سال اول پس از اصلاحات ارضی هم رسم بر این بود که اگر کسی نظر مخالفی دارد میتواند با کمال صراحت بیان کند یا احیاناً هم میان شاه و آن فرد ممکن بود کار به استدلال و مخالفت با یکدیگر برسد. در پاییز هم جلوهای از رنگها را در طبیعت آن میتوان مشاهده کرد. اما نمیشود به روستاهای شمالی سفر کرد و از خوراکیهای بینظیر آن غافل شد.

روایات مختلفی برای انتخاب نام این روستا وجود دارد؛ برخی بر این باورند نام محلی این منطقه ییلاقی در ابتدا «جورده» بوده که با گذشت زمان به «جواهر ده» تبدیل شده است، اما برخی معتقدند از آنجایی که نام اولین حاکم این منطقه زنی به نام جواهر بود، نام این روستا از آن نشات گرفته است. گفتیم که جاده جواهرده بهتنهایی یکی از جاهای دیدنی این روستا و جاذبههای گردشگری آن است. برای رسیدن به دریاچه قو از مسیر اصلی جواهرده-رامسر باید از جاده ای پر پیچ و خم در حدود ۲٫۵ کیلومتر را تا لب آب ادامه دهید. در ادامه با برخی از خوراکی های فیلبند که خوشمزه و دلچسب هستند آشنا می شویم. جنگل شصت کلا که از مناطق و جنگل های بکر و دست نخورده به شمار می رود، هیچ امکانات رفاهی و تفریحی برای آن در نظر گرفته نشده و اگر قصد دارید به سراغ جنگل نوردی در شصت کلا بروید، بهتر است هر آنچه که نیاز دارید اعم از لوازم شخصی، آب، خوراکی، لباس اضافه و غیره را همراه خود ببرید. ملک مورد نظر در سیاهکل باید از متریال قابل قبول و با کیفیتی برای ساخت آن استفاده شده باشد. بومیهای منطقه عنوان می کنند که ظاهرا در نزدیکی این محل معدن نوعی سیمان خاص بوده که آن سیمان در محل قلعه پخت شده و ملات برای ساخت آجر فراهم می آمده و به این صورت این بنای عظیم و زیبا ساخته شده است. متاسفانه در سالهای اخیر بهدلیل بهروز شدن امکانات، سفالگری، آهنگری و مسگری رو به فراموشی هستند و کمتر کسی در روستا به ساخت ظروف مسی یا سفالی مشغول است.

بیش از دو هزار سال پیش، در این منطقه مردم سکونت داشتند و آثاری که به لطف تحقیق و کاوش در این منطقه صورت گرفته به خوبی بیانگر این موضوع است بخصوص ظروف سفالی که پیدا شده و بعد از بررسی ها، مشخص شد که قدمتشان به پیش از مسیح برمیگردد. آبشار چلندر به خاطر نزدیکی به کوهستان، آب و هوای منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است. لیما روستایی در منطقه رحیم آباد شهرستان رودسر است که به خاطر جاذبه های زیبا و طبعیت بکر و دست نخورده اش به عروس اشکورات معروف است. برخی روزا یکی از بومیان رامسر با نام ناجی خان که به طور خودجوش از قلعه نگهبانی میکند در بالای قلعه حضور دارد و کمی گردشگران را راهنمایی میکند، البته این قلعه بدون هیچ حفاظتی به حال خود رها شده است و امیدواریم در سالهای آینده فکری به حال آن شود، نظرات، سوالات و تجربیات خود را درباره این قلعه در بخش زیر کامنت کنید. آنچه جواهرده را زیباتر و خواستنیتر میکند، جاده ورودی به آن است که بیشباهت به تونل بهشت نیست. اما جالب اینجاست که این بار فقط خود روستا، جاذبه نیست. اما اگر از دیدن بازی رنگها در میان درختان انبوه لذت میبرید، پاییز بهترین زمان سفر خواهد بود. به راحتی میتوانید یک ویلا یا پلاژ ساحلی اجاره کنید، از پنجرههای داخل خانه منظره دریا را تماشا کنید و بعد از شنا یا قدم زدن در ساحل، والیبال بازی کنید. مقصود بازی این است که با استفاده از دست، مشت و پا، حریف را مجبور به لمس زمین کنند. علاوه بر این، هتل پارسیان آزادی دارای امکانات رفاهی خوبی بوده و طراحی داخلی لوکس، امکانات مدرن و نزدیک بودن به شهرهای ساحلی از دیگر مزایای آن است. بعد از استان گلستان و عبور از گرگان و مناطق مهم آن مثل روستای زیارت، وارد استان مازندارن شده، می توانید در پلاژهای مختلف شنا کنید.

جواهرده نام روستایی ییلاقی در ارتفاعات البرز است که از آن بعنوان قطعهای از بهشت و نگین روستاهای استان مازندران نیز یاد میشود. یکی دیگر از جاهای دیدنی خاص مازندران، تله کابین رامسر است که آن را در همین سایت گلستانی ها معرفی کردهایم. در واقع این کاخ یکی از ۱۲ کاخ متعلق به خانواده پهلوی است که در یکی از بهترین نقاط ایران از حیث آب و هوا ساخته شد و بعدها به عنوان یک موزه از آن استفاده گردید. روستای جواهرده آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد و متوسط دمای هوا در بهار و تابستان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است. به خود شهر هم که رسیدید، زیر پایتان منظره جنگلهای سرسبز اطراف و دریای آبی را خواهید دید.ماسال، شهری است که آن را به خاطر آبشارهای بلند و رودخانههای خروشان و ییلاقهایی با کلبههای رنگی در ارتفاع، میشناسند. از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که گرازها خطر جدی برای بچههای کوچک شناخته میشوند. به همین خاطر است که این مسجد را با نام مسجد اکبریه میشناسند. متاسفم که عنوان نمایم نزدیک به هشتاد درصد پیامکهایی که حاوی جک و مطلب ناشایستی در خصوص قوم لر بوده است از سوی دوستان لر برایم ارسال گردیده شده و ظاهرا مسابقهای برای تدوین، ساخت، ارسال و گسترش این شکل مذموم از پیامکها از سوی هم دیارانمان شکل گرفته است.

تراس هر خانه به عنوان حیاط خلوتی برای خانه ی بالایی عمل می کند. ماسوله حدود ۱،۰۵۰ متر بالاتر از سطح دریاست، اما گستره ی ارتفاع بیش از صدها متر است به این سبب خانه ها در تراس های پلکانی ساخته شدند و به هم پیوسته اند. دسترسی به روستای جواهرده فقط از طریق شهر رامسر ممکن است. اگر دنبال عکسهای ناب برای دیوار اتاق یا پروفایلتان هستید، این آبشار و مسیر دسترسی به آن را از دست ندهید. در صورتی که با خودروی شخصی از این مکان بازدید کنید، رانندگی در جاده سرسبز و تونل مانندی که با درختانی آسمان خراش پوشیده شده است، لذتی است ناب و توصیف ناشدنی. یکی از جاذبه های جنگل نمک آبرود عبور تله کابین از دل این جنگل است که برای رفتن ارتفاعات جنگل، کافی است بلیط تله کابین را خریداری کنید. اگر به پیک نیک کردن در فضای سرسبز و چشم انداز زیبا علاقه دارید باید بگم که این مکان مناشب شماست و می توانید یک روز عالی را در کنار خانواده خود سپری کنید و عکس های به یادماندی و بینظیری از این منظره زیبا بیاندازید. اگر اهل شکم گردی و غذاهای خوشمزه شمال هستی حتما مطلب بهترین غذاهای محلی شمال را بخوانید و ازخوردن هر یک لذت ببرید. روستای جواهرده یکی از بهترین مقاصد سفر به مازندران می باشد که شما می توانید برای اقامت و تجربه یک زندگی روستایی به دنبال اجاره اقامتگاه بوم گردی باشید و یا اینکه به دنبال اجاره کلبه جنگلی در جواهرده داشته باشید. اگر در رامسر دنبال یک اقامتگاه دنج و جذاب هستید که اتفاقا در مسیر جواهرده هم باشد، قطعا باید سراغ اجاره اقامتگاه بوم گردی کوکه رامسر بروید. کافی است به تصاویر همین نوشته نگاه کنید تا یک دل نه صد دل عاشق آن شوید. این روستا در ارتفاعات سلسلهکوههای البرز و روستای سخت سر قرار گرفته است.

در کنار اینها میتوان به تنوع جانوری منطقه نیز اشاره کرد که تقریبا تمامی گونههایی که در رشته کوه البرز زیست میکنند را در خود جای داده. عکاس: جعفر پناهیبهترین زمان سفر به سوباتان، از نیمه دوم اردیبهشتماه تا اواسط تابستان است؛ در نظر داشته باشید که در تعطیلات نیمه خرداد، جمعیت بسیاری روانه این ییلاق میشوند؛ پس برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، در هفتههای قبل و بعد از این تعطیلات، عازم سوباتان شوید. فضای پارک آبی کاملاً خانوادگی است و البته باید در نظر داشته باشید که برای بانوان محدودیتهای خاصی در نظر گرفته میشود. اجاره ویلا در جواهرده : روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جادهای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت میکند. چرا که در طول مسیر از مناطق بسیار بکر و دست نخورده و زیبا عبور می کند و خود راه می تواند یک جاذبه گردشگری باشد . در این مسیر میتوانید از مناطق بسیار زیبا و تماشایی دیدن کنید. این روستا و مناطق اطراف آن بر کوهستانهای سرسبز قرار گرفتهاند و چشماندازهایی تماشایی از ییلاقهای مازندران دارند. مسیر چلاو به فیلبند نیز یک مسیر جنگلی سرسبز و بسیار دیدنی است که جزو بهترین مناطق شمال برای چادر زدن محسوب میشود.

آب و هوایی نیمهمرطوب و مدیترانهای ویژگی این منطقه از استان مازندران است. این آبشار زیبا در استان گیلان است و برای رسیدن به آن نیاز به پیادهروی طولانی ندارید. به هنگام سفر به روستای جواهرده شاید یکی از آخرین دیدنی هایی که به ذهن انسان می رسد بازدید از گورهای تاریخی گبری دو تا سه هزار ساله است که بیانگر قدمت کهن این روستاست. در روستا، نه تنها امکانات بسیار مناسب و مناسب مجموعه، بلکه طبیعت باشکوه آن، روستا را به محل ملاقات تاریخی بی نظیری برای خوشبوکننده های طبیعت تبدیل کرده است. یکی از معروفترین بناهای دوره قاجاریه، حمام وزیری است که در شهر زیبای ساری قرار دارد. ساختمان فعلی مسجد آدینه بعد از این آتش سوزی دوباره ساخته و در ورودی روستای جواهرده پذیرای مسافران و مردم شد. بازار سنتی ساری بافت قدیمیاش را حفظ کرده و بوی خوش سبزی و میوه تازه و ترشی میان راهروهای بازار، حال و هوای مسافران را دگرگون میکند. منظور از بستر نیم دایرهای آبشار رنگو اینگونه است که یک محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی دارد به صورتی که مجموع آنها با یک حالت نیم دایره از یک ارتفاع هفت متری به پایین سرازیر می شود و صحنه بسیار زیبایی را در میان درختان سر به فلک کشیده ایجاد میکند.

این تابلو آنقدر بینظیر و منحصربهفرد است که هر بینندهای را جذب و عاشق خود میکند. ابتدای مطلب برایتان از یک تابلوی نقاشی بینظیر گفتیم که دیدنش شما را تا ساعتها جذب خود میکند. چای بعد از غذا هم از دیگر مزایای این رستورانها محسوب میشود که دیگر همه چیز را برای یک وعده غذای خوب در دل طبیعتی پاک و سرسبز کامل میکند. حتماً شما هم با دیدن تصویر این مقاله و شنیدن تعریفهایش دوست دارید بدانید جواهر ده کجاست. بدون تردید تماشای جاده زیبای جواهرده و سرسبزی طبیعت آن یکی از نابترین لحظههایی است که میتواند در ذهنتان ثبت شود و اگر برای ثبت این لحظات فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید، قطعا بیشتر لذت خواهید برد، البته فصل پاییز این روستا را هم نمیتوان از دست داد، زیرا ریختن برگ درختان پاییزی در جاده، تصویری رویایی را برای شما به ارمغان میآورد. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کمنظیر استان گلستان است. آبشار جلیسان در واقع شامل دو آبشار و یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران است که ارتفاع تقریبی اجاره ون برای شمال ۴۵ متری دارد. یکی از جذابترین و لذت بخشترین و هیجان انگیزترین راههای اقامت در پارک جنگلی سیسنگان چادر زدن در دل طبیعت و یا آلاچیقهای تعبیه شده در پارک جنگلی است. این جشن برخلاف نام آن در دوازدهم یا سیزدهم آبان برگزار میشود. دلیل نامگذاری این جشن به نام «تیرماه سیزده»، برگزاری آن در شب سیزدهم تیر ماه برحسب تقویم طبری است که در تقویم خورشیدی، مصادف با ۱۲ یا ۱۳ آبان میشود. این روستا ۱۲ محله دارد که نام آنها عبارت است از اوشیان سر، سید محله، برشی محله، صیقل محله، شل محله، کهنه تنگدره، فتوک محله، تنگ دره، آموسی خیل، جوالا خیل، رمک محله و کربلا بنه.

جذابیت منطقه مازندران با تمام وجود خود به هیچکس پوشیده نیست؛ این منطقه دارای سواحل رویایی دریای خزر و جنگلهای سبز و دلفریب است. صعود به قلههای سرخ تله (بخش شرقی قله سماموس)، واژک سه براره رژه و قله سماموس، بلندترین قله رامسر و همچنین گشت و گذار در جنگلهای هیرکانی، ارتفاعات سرسبز و دشت پرگل لپاسر با چشمههای درمانی در قلههای اطراف از پرطرفدارترین فعالیتهای گردشگری در جواهرده به شمار میآیند. برای رفتن به دشت دریاسر باید از میان جاده پر پیچ و خم جنگلهای دوهزار گذشت. آبشار خال دره که با «نام جل دُره» نیز شناخته میشود در شرق روستا و در میان درهای خرم و زیبا قرار دارد. هنگامی که هوا کم کم گرم میشود و فصل بهار فرا میرسد، عشایر این منطقه، از ناحیه گرمسیر به سمت ییلاق هایی که اب هوای مطبوع و خنکی دارند، کوچ میکنند. از آمل، کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی مواجه می شوید که روی آن عبارت امامزاده قاسم نوشته شده است وارد آن مسیر شوید، به یک مسیر دوراهی در اوایل راه خواهید رسید که بایستی راه سمت چپی را دنبال کنید، حدود 7 کیلومتر جاده فرعی آسفالت پرپیچ و خمی را طی خواهد کرد ابتدا شما را به روستای لهاش می رساند و سپس با سپری کردن پنج کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان شما را هدایت می کند و شما پس از گذر از آبادی نمای زیبایی از جنگل را پیش روی خود خواهید دید. این روستای سرسبز به برکت گیاهان و درختان بسیاری مثل زبانگنجشک، گردو، فندق، سیبترش، زرشک، آلوچه، ازگیل، آویشن، بابونه، میشگوش، شششاخ، گزنه، گلگاوزبان و خاکشیر همیشه سبز و خرم است.


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 30987 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|