تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
همه چیز در مورد ارتوپدی

همه چیز در مورد ارتوپدی

پنجشنبه 25 خرداد 1402
13:25
زندگی نیوز

 


همه چیز درباره ارتوپدی: ارتوپدی شاخه ای از تمام علوم جراحی مربوط به حرکت بدن است. سیستم اسکلتی عضلانی بدن از استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و سایر قسمت های بافت های درگیر در اندام های حرکتی تشکیل شده است. Orthopedic یک کلمه یونانی است که در اصل توسط Mr. این توسط نیکلاس آندره در سال 1741 از ترکیبی از هر دو ortho و pedi ابداع شد.

آموزش ارتوپدی

در ایران آموزش ارتوپدی برای همه MD ها یکسان است. آنها می توانند با گذراندن 4 سال تحصیلات تخصصی در دانشکده های پزشکی مدرک تخصصی در ارتوپدی دریافت کنند. پس از گذراندن این دوره چهار ساله که رزیدنسی نام دارد، داوطلبان در آزمونی به نام بورد متخصصان ارتوپدی شرکت می کنند. همه چیز درباره ارتوپدی

متخصص ارتوپدی در ایران

در ایران رشته ارتوپدی تقریباً یک رشته جدید است، قبل از دهه 40 در ایران ارتوپدی وجود نداشت و جراحان عمومی جراحی استخوان و مفاصل را انجام می دادند، سپس از ابتدای سال 1345 تعدادی متخصص ارتوپدی از کشورهای دیگر. به ایران آمد و بعدها از سال 1352 این رشته در دانشگاه های ایران تدریس شد.

شاخه ارتوپدی

با توجه به گسترش رشته های مختلف در پزشکی ارتوپدی، به چندین حوزه تقسیم می شود. به طور کلی هر متخصص ارتوپدی کار خود را به یکی از این حوزه ها محدود می کند. از مهم ترین رشته های فوق تخصصی می توان به جراحی دست، شانه و آرنج، جراحی ستون فقرات، جراحی مفصل ران و مچ پا، جراحی زانو، جراحی ارتوپدی کودکان، جراحی تومور سیستم حرکتی، جراحی تروما و ترومای اسکلتی اشاره کرد. ، جراحی تروما بدن.

جراحی ارتوپدی

متخصصین ارتوپدی از درمان ها و روش های مختلفی برای بهبود بیماران استفاده می کنند که از رایج ترین آنها می توان به مواردی مانند کاهش شکستگی با کمک جراحی، جراحی تعویض مفصل، آرتروسکوپی مفصل، استئوتومی استخوان ها و اصلاحات و تغییرات آنها، استخوان مفصل، عصب اشاره کرد. ترمیم، ترمیم یا قرار دادن تاندون ها و ... گفت.

متخصص ارتوپدی

متخصص ارتوپدی که به عنوان متخصص ارتوپدی یا متخصص ارتوپدی شناخته می شود، وظیفه تشخیص و درمان مشکلات و اختلالات سیستم حرکتی را با کمک روش های پزشکی یا جراحی و بدون جراحی، اغلب شایع ترین آسیب و آسیب است. مشکلاتی که قابل حل هستند کار متخصص ارتوپدی است، از جمله مواردی مانند هر نوع استخوان و مفاصل به دلیل آسیب هایی مانند شکستگی، رگ به رگ شدن، دررفتگی و غیره. آسیب های ورزشی که به مفاصل آسیب می زند مانند آرتریت و زخم، بیماری های اندام، تومورهای استخوان و بافت، بیماری های مادرزادی اندام ها و غیره.

روش درمان با ارتوپدی

اکثر بیماران برای علائم شایع درد به پزشک مراجعه می کنند و پزشک ارتوپد ابتدا باید علت درد را مشخص کند و ممکن است از تکنیک هایی مانند صحبت کردن و معاینه بیمار استفاده کند. تاریخچه پزشکی، تصویربرداری و آزمایشات برای استفاده خاص باید گرفته شود و درمان باید پس از تشخیص شروع شود.

زمینه های کاری در ارتوپدی چیست؟

زمینه فعالیت متخصصین ارتوپدی بسیار گسترده است، از جمله وظایف ارتوپدها می توان به درمان آسیب های ورزشی، درمان قطع عضو در برخی موارد خاص، درمان پیوند غضروف استخوان و مفصل، درمان رگ به رگ شدن و رگ به رگ شدن و پارگی اشاره کرد. رباط ها، درمان شکستگی و دررفتگی اندام ها و مهره ها، درمان بیماری های مفصلی و روماتیسمی، درمان بیماری ها و بیماری های روماتیسمی.

انواع تخصص های ارتوپدی

جراح دست: از جمله بیماری‌های مهمی که بیماران برای آن به جراحان ارتوپد دست مراجعه می‌کنند، مواردی مانند درد مچ دست، سندرم تونل کارپال، آسیب‌های ورزشی دست، بریدگی انگشت و دست و ... را برشمرد.

جراحان شانه: جراحان ارتوپد در این زمینه به درمان و جراحی برای تفاوت ها و مشکلاتی مانند آرتریت شانه، دررفتگی شانه، سندرم گیر افتادن تاندون روتاتور کاف و سندرم شانه باز مراجعه می کنند.

جراح ستون فقرات: جراحان ارتوپد در این رشته به درمان بیماری ها و اختلالات مربوط به ستون فقرات می پردازند، برخی از آسیب ها و بیماری های مهم در این زمینه شامل آسیب های نخاعی، تنگی کانال نخاعی، شکستگی و جابجایی ستون فقرات، بزرگی کمر می باشد. قوس، دنده گردن، فتق دیسک بین مهره ای و غیره

جراحی هیپ و لگن: پزشکان ارتوپد در این زمینه بیماری هایی مانند آرتریت هیپ، اتوپلازی، نکروز، آرتریت روماتوئید آواسکولار مفصل ران و غیره را درمان می کنند.

جراح زانو: زانو بزرگترین مفصل بدن است و جراحی آن ممکن است منجر به جراحی توسط ارتوپد شود، از جمله شرایط زانو مانند پارگی رباط. ضایعات منیسک؛ حرکت مکرر کشکک؛ کیست بیکر، استئوکندریت جدا شده و غیره.

جراح پا: از جمله اختلالات و بیماری های پا که منجر به نیاز به جراحی ارتوپدی می شود مانند شکستگی پا. آرتروز یا ساییدگی مفاصل پاها، ناخن های روییده، قوز، اختلالات ناشی از مشکلات عصبی. و زخم دیابت و غیره
 

ادامه: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 9103 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|