تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
تشخیص نوع مجازی ساز در ماشین مجازی لینوکس

تشخیص نوع مجازی ساز در ماشین مجازی لینوکس

سه شنبه 25 آبان 1400
13:58
زندگی نیوز

 


مجازی ساز ها دارای انواع متفاوت و گوناگونی هستند؛ هر کدام از آن ها نیز ویژگی و کارایی مختص به خود را دارند و نمی توان آن ها را یکسان دانست.

ممکن است شما هم به یک سرور دسترسی پیدا کنید و قصد این را داشته باشید که بدانید سرور شما فیزیکی است یا مجازی که برای این کار، باید از ماشین مجازی لینوکس بهره بگیرید.

تشخیص نوع مجازی ساز

برای تشخیص نوع مجازی ساز می توان از چند روش استفاده کرد؛ روش اول با کمک نرم افزار virt-what است. با استفاده از این نرم افزار می توان سرور و نوع مجازی ساز آن را تشخیص داد.

virt-what می تواند انواع مجازی ساز ها از OpenVZ و Docker گرفته تا LXC و XEN را تشخیص دهد؛ در این روش شما می بایست virt-what را در Fedora Linux و CentOS نصب کنید که این کار با وارد کردن دستور
"  dnf install virt-what #  " امکان پذیر خواهد بود.

افرادی هم که از CentOS 6 یا CentOS 7 استفاده می کنند، باید کد
"  yum install virt-what #  " را وارد نمایند.

شما می توانید virt-what را در Debian Linux و Ubuntu نیز با وارد کردن کد "  apt-get install virt-what # " نصب کنید؛ بعد از اینکه برنامه virt-what را نصب کردید، باید کد "  virt-what # " را با Root user یا همان کاربر Root اجرا کنید.

زمانی که دستورات بالا را به صورت کامل اجرا کرده باشید، نوع مجازی ساز آن سرور مجازی به شما گفته خواهد شد؛ اگر هم پیام یا اطلاعاتی را مشاهده نکردید، به این معنی است که آن سرور فیزیکی بوده و مجازی نیست.

شما می توانید با اجرای کد "  man virt-what $ " راهنمای نرم افزار
 virt-what را نیز ببینید.

در روش دیگر، شما می توانید با وارد کردن کد systemd-detect-virt $ نوع سرور مجازی را به راحتی بفهمید؛ برای دیدن راهنما نیز باید کد
 man systemd-detect-virt $ را بزنید.

روش آخری که برای تشخیص نوع مجازی ساز در این مقاله گفته می شود، مربوط به Dmidecode است؛ شما باید آن را به عنوان یک تکه کد Shell Script به صورت زیر اجرا کنید:
or i in system-manufacturer system-product-name

do

sudo dmidecode -s $i

done

اگر اجرا کردن کد بالا برای شما کمی دشوار بود، می توانید آن را به صورت یک خط نیز استفاده کنید؛ کد یک خط شما به صورت "   # for i in system-manufacturer system-product-name; do sudo dmidecode -s $i; done " است.

 جمع بندی نهایی

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، حدودا 2 یا 3 روش برای تشخیص نوع مجازی ساز سرور یا ماشین مجازی لینوکس را گفتیم؛ اما روش های بیشتر دیگری هم وجود دارد که می توانید در گوگل مطالب مربوط به آن ها را بخوانید و یا ویدیو هایشان را تماشا کنید.

 


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 1796 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|