تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
انواع پرینتر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر

انواع پرینتر، کاربرد و طرز کار انواع پرینتر

دوشنبه 8 خرداد 1402
12:50
زندگی نیوز

 

انواع چاپگر (چاپگر) - استفاده و بهره برداری از انواع چاپگر
در حالی که فعالیت های روزانه بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان کاملاً آنلاین و مجازی شده است، گاهی اوقات شما به چیزی کاملاً فیزیکی و واقعی برای نگه داشتن یا نشان دادن دیگران نیاز دارید. به این معنا که اکثر مردم هنوز به یک چاپگر در خانه یا محل کار نیاز دارند. هدف این مقاله از آوای فرهنگ آریا، ارائه مروری بر انواع چاپگرهای موجود در بازار است.

خوشبختانه، تقریباً برای هر بودجه و محیطی، چه در خانه، چه محیط اداری یا صنعتی، یک چاپگر وجود دارد. از پرینترهای جوهرافشان ارزان تا پرینترهای لیزری تمام رنگی و پرینترهای چند منظوره باکیفیت، اما اینکه کدام مدل برای نوع فعالیت شما مناسب است، موضوعی است که در مقاله زیر به معرفی هر نوع چاپگر می پردازیم. بنابراین توصیه می شود تا پایان با ما همراه باشید.

انواع چاپگر

پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری در قالب پرینترهای تجاری موجود که اغلب همراه با کامپیوترهای شخصی استفاده می شوند، به یک محصول رایج مصرفی تبدیل شده اند. فعالیت های اصلی آنها شامل برق است. یعنی همان تکنیکی که در فتوکپی استفاده می شود.

چاپگر لیزری

وضوح استاندارد در اکثر پرینترهای لیزری 600 DPI است، در حالی که مدل های تولیدی پیشرفته تر ممکن است وضوح 2400 DPI داشته باشند. از سوی دیگر، آنها می توانند بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان چاپ کنند. جالب است بدانید که یک پرینتر لیزری رده بالا می تواند حدود 12000 صفحه تک رنگ در ساعت یا 6000 صفحه رنگی در ساعت چاپ کند.

کارتریج های پرینتر لیزری حاوی یک مخزن پودری به نام تونر هستند که طی فرآیند خاصی به کاغذ متصل می شوند. مزیت تونر نسبت به جوهر موجود در کارتریج، خشک نشدن آن است که باعث افزایش ماندگاری می شود.

انواع پرینترهای لیزری معمولا در مدل های تک کاره، سه کاره و چهار کاره هستند. چاپگر چهار کاره همانطور که از نامش پیداست دارای چهار عملکرد چاپ، کپی، اسکن و فکس و همچنین فکس است. چاپگرهای 3 عملکردی ندارند.



نحوه عملکرد پرینتر لیزری

برای ایجاد یک تصویر با کیفیت بالا، چاپگر لیزری به طور مداوم یک پرتو لیزر را از طریق درام گیرنده نوری عبور می دهد. این درام چیزی بیش از یک سیلندر با بار منفی نیست. چاپگر لیزری همچنین پودر با بار مثبت (تونر) را جمع آوری کرده و تصویر را روی کاغذ منتقل می کند. سپس کاغذ کمی گرم می شود، به همین دلیل تصویر به طور دائم روی آن قرار می گیرد.

با این حال، چاپگرهای لیزری عکس های رنگی را به خوبی چاپگرهای جوهرافشان چاپ نمی کنند. به همین دلیل است که اکثر عکاسان و طراحان چاپگرهای جوهرافشان را برای عکس های گالری خود ترجیح می دهند.
 

 

چاپگر ماتریس نقطه ای یا چاپگر ضربه ای

قدیمی ترین چاپگرهای کامپیوتری، چاپگرهای ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای هستند، اگر تکه های کاغذی با یک سری سوراخ در طرفین را به خاطر داشته باشید، مربوط به چاپگرهای نقطه ای هستند و اغلب در محیط های تجاری شلوغ مانند بانک ها، پایانه های POS استفاده می شوند. شرکت‌های خدماتی (بر اساس تحویل)، صندوق‌های نقدی و دستگاه‌های خودپرداز و غیره، که در آن چاپگرهای درجه مصرف‌کننده سنتی مدت زیادی دوام نمی‌آورند.

چاپگر نقطه ای

این چاپگرها برای ترسیم تصاویر یا حروف چاپ شده از روش ماتریس نقطه ای و افکت استفاده می کنند و در عین حال وضوح نسبتاً پایینی در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان و لیزری دارند.



چاپگرهای ماتریس نقطه ای چگونه کار می کنند

در یک چاپگر ماتریسی، چندین پین در یک یا چند ستون عمودی مرتب شده اند. هد چاپ (شامل چندین پین) بالا و پایین یا پهلو به پهلو حرکت می کند و با یک تکه پارچه آغشته به جوهر برخورد می کند و علامتی روی کاغذ ایجاد می کند. نقاط با فاصله نزدیک در الگوی خاصی قرار می گیرند تا طرح مورد نظر ایجاد شود. مانند یک ماشین تحریر کار می کند، اما می تواند الگوهای دلخواه و نه فقط کاراکترهای خاص را چاپ کند.

یک کاراکتر چاپ شده توسط چاپگر ماتریس نقطه ای در واقع مجموعه ای از نقاط روی یک تکه کاغذ بسیار کوچک است. چاپگر ماتریس نقطه ای را می توان برای متن، فونت های متعدد و چاپ گرافیکی اولیه استفاده کرد. با این حال، خروجی ها ظاهری "نقطه دار" دارند.



چاپگر رسید

همانطور که حدس زده اید، چاپگر رسید یا چاپگر رسید همان دستگاهی است که رسید خرید یا رسید کارت اعتباری را چاپ می کند. کسب‌وکارها معمولاً از فناوری چاپگر رسید برای پردازش پرداخت‌ها در حین خرید استفاده می‌کنند تا مصرف‌کنندگان بتوانند به سرعت یک رسید را پس از تراکنش چاپ کنند. با این حال، چاپگرهای رسید فقط برای رسید نیستند.

چاپگر رسید یا چاپگر رسید

مطمئنا بخش‌های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای انجام برخی کارها به چاپگر رسید نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها از قابلیت چاپ آشپزخانه برای مدیریت سفارشات غذا در آشپزخانه استفاده می کنند.

سه نوع مختلف چاپگر رسید وجود دارد که شامل چاپگرهای رسید حرارتی، چاپگرهای رسید جوهر افشان و چاپگرهای رسید ضربه ای می شود:

چاپگر حرارتی (چاپگر حرارتی)

پرینترهای حرارتی رایج ترین نوع چاپگر توکن هستند. چون نیازی به جوهر ندارند. بجای، از گرما برای چاپ رسید از طریق تماس مستقیم بین کاغذ گرم شده و هد حرارتی استفاده می شود. این نوع چاپگر رسیدهای باکیفیت را بی سر و صدا و سریع تولید می کند.



جوهر چاپ برای چک

بسیاری از شرکت‌ها نمی‌خواهند از چاپگرهای رسید جوهرافشان استفاده کنند، زیرا پر کردن مجدد کارتریج‌های جوهر بسیار گران است. چاپگرهای رسید جوهرافشان از هدهایی استفاده می کنند که قطرات ریز جوهر را روی کاغذ رسید می ریزد و در نتیجه چاپ تمام رنگی با کیفیت بالا را به همراه دارد.

اثر پذیرش چاپگر

این نوع چاپگر رسید که به عنوان چاپگر ماتریس نقطه ای نیز شناخته می شود، در مقایسه با چاپگرهای حرارتی و چاپگرهای جوهرافشان ارزان تر است. چاپگرهای ضربه ای برای استفاده به عنوان چاپگر رستورانی مناسب هستند زیرا می توان از آنها در محیط های گرم استفاده کرد. این نوع چاپگر از نوارهای جوهر و پین های کوچک برای ایجاد یک سری نقطه استفاده می کند که حروف روی رسیدرا تشکیل می دهد. چاپگرهای ضربه ای معمولا از رنگ های مشکی و قرمز روی رسید استفاده می کنند.



چاپگر لیبل یا چاپگر لیبل (چاپگر لیبل)

چاپگر لیبل یک چاپگر کامپیوتری است که طرح مورد نظر را بر روی لیبل یا کارت چاپ می کند. چاپگرهای لیبل کمی متفاوت از سایر انواع چاپگرها هستند زیرا دارای مکانیسم های خاصی برای درج طرح ها در حین کار هستند. چاپگرهای لیبل کاربردهای گسترده ای دارند، از جمله مدیریت زنجیره تامین کارخانه (SCM)، برچسب گذاری محصول، طراحی لیبل بسته بندی، برچسب زدن نمونه خون آزمایشگاهی و غیره.



چاپگر لیبل چگونه کار می کند؟

چاپگرهای لیبل از انواع مواد لیبل از جمله پلیمرهای مصنوعی مانند کاغذ و پلاستیک استفاده می کنند. همچنین چاپگرهای لیبل از چندین نوع مکانیزم چاپ از جمله لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که مکانیزم چاپگر حرارتی بیشترین استفاده را دارد.

چاپگرهای لیبل حرارتی از کاغذهای حساس به حرارت (مشابه کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کنند که با گذشت زمان (معمولاً 12-6 ماه) در معرض گرما، نور مستقیم خورشید یا بخارات شیمیایی محو می شوند. بنابراین برچسب های حرارتی عمدتاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب های بسته بندی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

در چاپگرهای ثابت برای انتقال حرارت از روبان به لیبل استفاده می شود. برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی قابلیت چاپ حرارتی مستقیم دارند و استفاده از وینیل PVC می تواند عمر لیبل را افزایش دهد.



چاپگر کارت پی وی سی

چاپگر کارت PVC نوعی چاپگر است که اطلاعات مورد نظر شما را بر روی کارت پلاستیکی (PVC) چاپ می کند. چاپگر کارت پی وی سی برای چاپ کارت های شناسایی، کارت های هدیه، کارت های بانکی و غیره استفاده می شود.

چاپگر کارت پی وی سی

استفاده از این نوع چاپگر به عنوان چاپگر کاغذی آسان است، چاپ روی پلاستیک به فرآیندها و اجزای داخلی متفاوتی نیاز دارد. از این رو، چاپ کارت پی وی سی به طور کلی گران تر از چاپ جوهر افشان است.

چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند و نمی توان از آنها برای چاپ با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری سنتی استفاده کرد. چاپگر کارت PVC مانند یک چاپگر جوهرافشان معمولی کار می کند و از فناوری چاپ انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت ها استفاده می کند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک تکه کاغذ خام می گیرد، طرح مشخص شده روی آن را چاپ می کند و سپس محصول نهایی را برای استفاده فوری شما به بیرون می فرستد. به طور مشابه، چاپگر کارت PVC یک کارت پی وی سی سفید می کشد، طرح شما را چاپ می کند و سپس کارت را برای استفاده فوری بیرون می آورد.

چاپگر کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی خالی از طریق یک هد چاپگر حرارتی کار می کند. سپس طرح کارت از طریق هد چاپ از روبان چاپگر به سطح کارت منتقل می شود و در نهایت کارت شناسایی چاپ شده از قیف خروجی چاپگر کارت PVC خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

در بین انواع پرینتر استفاده از پرینترهای سه بعدی یکی از موضوعاتی است که در بین متخصصان و صنایع بسیار مورد بحث قرار گرفته است. پرینترهای سه بعدی به شما امکان می دهند پرینت هایی بسازید که به صورت دو بعدی قابل انجام نیستند و هر چیزی که فکرش را بکنید می تواند با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی پرینت سه بعدی شود.

پرینتر سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل اولیه است و بدون شک با گذشت زمان بهتر خواهد شد، اما بازی با این ماشین ها سرگرم کننده است.
 

 

چاپگر لیبل چگونه کار می کند

چاپگرهای لیبل از مواد برچسب زنی از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی مانند پلاستیک استفاده می کنند. همچنین چاپگرهای لیبل از انواع مکانیزم های چاپی از جمله لیزری، ضربه ای و حرارتی استفاده می کنند که مکانیزم چاپگر حرارتی رایج ترین طرح آن است.

چاپگرهای لیبل حرارتی مستقیم از کاغذهای حساس به حرارت (مانند کاغذ فکس حرارتی) استفاده می کنند که با گذشت زمان (معمولاً 12-6 ماه) در معرض گرما، نور مستقیم خورشید یا دودهای شیمیایی محو می شوند. بنابراین، برچسب های حرارتی مستقیم عمدتاً برای کاربردهای کوتاه مدت مانند برچسب های بسته بندی برای مواد مختلف استفاده می شود.

برای چاپ دائمی از گرما برای انتقال جوهر از روبان به لیبل استفاده می شود برخی از چاپگرهای انتقال حرارتی قابلیت چاپ مستقیم حرارتی را نیز دارند و استفاده از وینیل PVC می تواند عمر لیبل را افزایش دهد.

چاپگر کارت پی وی سی

چاپگر کارت پی وی سی نوع دیگری از چاپگر است که طرح مورد نظر شما را روی کارت پلاستیکی (PVC) چاپ می کند. چاپگر کارت پی وی سی برای چاپ کارت شناسایی، کارت هدیه، کارت بانکی و ... استفاده می شود.

چاپگر کارت پی وی سی

استفاده از این نوع چاپگر مانند چاپگر کاغذی آسان است، چاپ بر روی پلاستیک به قطعات داخلی و فرآیندهای متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، چاپگرهای کارت PVC معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.



چاپگر کارت PVC چگونه کار می کند

کارت های پی وی سی سطح بسیار صافی دارند، بنابراین نمی توان آنها را با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری معمولی چاپ کرد. چاپگرهای کارت پی وی سی مانند چاپگرهای جوهرافشان معمولی کار می کنند و از فناوری چاپ انتقال معکوس یا فناوری تصعید رنگ برای چاپ کارت استفاده می کنند.

به عنوان مثال، چاپگر اداری شما یک تکه کاغذ خام می گیرد، طرح مشخصی را روی آن چاپ می کند و محصول نهایی را برای استفاده فوری بیرون می کشد. به طور مشابه، چاپگر کارت PVC یک کارت PVC سفید را می گیرد، طرح شما را چاپ می کند و کارت را برای استفاده فوری خارج می کند.

چاپگرهای کارت پلاستیکی با تغذیه یک کارت پلاستیکی خالی در یک هد چاپ حرارتی کار می کنند. سپس طرح کارت توسط هد چاپ از چاپگر کارت به جلوی کارت منتقل می شود و در نهایت کارت شناسایی چاپ شده از لوله خروجی چاپگر کارت PVC خارج می شود.

پرینتر سه بعدی

استفاده از پرینترهای سه بعدی در بین انواع پرینترها موضوعی داغ در بین حرفه ای ها و صنایع مختلف است و اخیراً با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس است. پرینترهای سه بعدی به شما امکان می دهند پروژه های چاپی ایجاد کنید که نمی توانند در قالب های دو بعدی وجود داشته باشند، به معنای واقعی کلمه هر چیزی که فکرش را بکنید می توانید با استفاده از مواد پلاستیکی یا مصنوعی چاپ سه بعدی کنید.

برداشت عقب

فناوری پرینت سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی است و بدون شک با گذشت زمان بهبود خواهد یافت، اما بازی با این ماشین ها در حال حاضر بسیار سرگرم کننده است.



چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند؟

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر تکنیکی به نام تولید افزودنی هستند که به معنای ذوب پرتو الکترونی است که به نام EBM نیز شناخته می شود. چاپگرهای سه بعدی یک شی سه بعدی فیزیکی را از یک مدل CAD (طراحی به کمک رایانه) یا مدل دیجیتالی ایجاد می کنند که با افزودن موادی مانند دانه های پودر، کامپوزیت ها یا بیومواد، لایه به لایه در مقیاس میلی متری ایجاد می شود.

برخلاف ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی و ماشین‌های CNC که از ابزارهای مختلف برش برای ایجاد اشیاء استفاده می‌کنند، پرینترهای سه بعدی نیازی به ابزار برش ندارند. آنها چیزها را مستقیماً روی پلت فرم تعبیه شده می سازند.

جت پرینتر

جت پرینتر نوعی چاپگر است که در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و با نام هایی مانند دستگاه خرما، دستگاه علامت گذاری و دستگاه چاپ بارکد نیز شناخته می شود. جت پرینتر سیستمی شبیه به چاپگر جوهرافشان بدون تماس (چاپ جوهر با پاشیدن جوهر از فاصله کم چند میلیمتری) برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، شناسایی شرکت و بارکدهای مختلف محصولات.



پارنتری جت

قطعا هر محصول در انتهای خط تولید باید حاوی اطلاعاتی مانند قیمت مصرف کننده، تاریخ تولید و انقضا، شماره سریال، لوگو و ... باشد که توسط جت پرینترها انجام می شود. از پرینترهای جت نیز می توان برای جلوگیری از کپی برداری و تقلب در تولید یک محصول خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، با استفاده از جوهرهای UV در یک جت پرینتر، می توان کلمات نامرئی را روی قسمت خاصی از محصول چاپ کرد و خط تولید می تواند این کلمه را با ابزارهای تأیید خاص تشخیص دهد.



خلاصه ای از مقدمه ای بر انواع چاپگر

در نهایت جالب است بدانید که به طور متوسط ​​هر دو ماه یکبار مدل های جدید چاپگر در بازار عرضه می شود. اما با گزینه‌های بسیار، که هر کدام مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص خود را دارند، در نهایت تنها یک یا دو گزینه برای استفاده شخصی یا تجاری شما مناسب است.

در این مقاله از سایت آوای فرهنگ آریا به بررسی نحوه عملکرد هر یک از 8 نوع چاپگر موجود در بازار می پردازیم. اگر به دنبال خرید پرینتر برای خود یا کسب و کارتان هستید، پیشنهاد می شود به سایت فروشگاه آوای فرنگ مراجعه کنید. کاربر گرامی، با دریافت مشاوره تخصصی رایگان و بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی موثر، می توانید بهترین چاپگر موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.
 

مراجعه به سایت: انواع پرینتر


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 2973 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|