تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
روش آسان میانبر میدان امیر چخماق یزد

روش آسان میانبر میدان امیر چخماق یزد

يکشنبه 23 مهر 1402
20:52
زندگی نیوز

آژانس خبری امارات - فرودگاه بین المللی دبی از اولین تور ... در زمان های گذشته به قدری آب در این محل زیاد بوده که به آن نمایش آب می گفتند. به احتمال بسیار زیاد این راهرو مسیری برای عبور آب بوده است. امروزه در امتداد بناها و ساختمانهای تاریخی از این میدان تا زایندهرود، تنها عمارتهایی محدود باقی ماندهاند که از معروفترین آنها میتوان به عمارت چهل ستون و کاخ هشت بهشت، اشاره کرد.منبع عکس: hamyargasht.comدر محیط خارجی نقش جهان صحن مساجد چهار ایوانی منقطع با چهار دروازه، تردد به کاخ شاهی و مسجد جامع عباسی و مسجد شیخ لطف الله را میسر میکرد که در گذشته عبور از این مسیر در انحصار شاه و مقامات بود. «باغ کلاهفرنگی یزد» عمارتی واقع در محله رحمتآباد و ساخته دست معماران رشتی در دوره قاجار میباشد و آب جوی رحمتآباد با عبور از زیر آن، به حوض وسط باغ میریخته است. منابع گوناگون، بنای به شکل فعلی را در دوره سلطنت شاه عباس اول و به سال ۱۰۱۱ قمری دانستهاند. سالها پیش پروژه متروی اصفهان کلید خورد که در طول انجام آن آثار تاریخی بسیاری صدمه دیدند. پروژه ساخت آکواریوم اصفهان با 50 درصد سهم ایران در اصفهان و منطقه جنگلی ناژوان شروع شد. سال گذشته نیز به صورت اتفاقی شبکهای از راهروهای تاریخی در زیر میدان نقش جهان کشف شد که به گفته معاون حفظ و احیا اداره کل میراث فرهنگی، این شبکه از خود میدان گستردهتر است. این عمارت را عمارت دولت خانه نیز می نامند و دلیل این نام این است که در گذشته مرکز حکومتی بسیار مهمی برای حکومت صفویه بود. این بازار در سال ۱۰۲۹ هجری قمری (دوران صفویه) در شمال میدان تاریخی امام ایجاد شد که میدان نقش جهان را به میدان عتیق اصفهان مربوط میکند. در مجاورت مسجد شیخ لطف الله نیز، مدرسه خواجه ملک قرار داشت که در زمان قاجار بهکلی ویران شد. در زمان پادشاهی شاه عباس یکم، سطحی بسیاری از زمین های باغ چراغانی می شد و جشن های شادی و آتش افروزی برپا می گردید.

این باغ بزرگ نقش جهان نامیده می شد. برج خاموشان یزد در واقع یکی از همین دخمههاست که بر بلندای کوهی کم ارتفاع که کوه دخمه نامیده میشود، به چشم میخورد. دخمه زرتشتیان که با نام برج خاموشان و برج سکوت هم شناخته میشود، در بالای این تپه قرار دارد. در جزیره هرمز نیز پس از فتح این جزیره در بالای این دروازه قرار گرفت. در سال 1394 و در حاشیه گود برداریهای ایستگاههای مترو واقع در دروازه دولت که در فاصله کمی از میدان نقش جهان قرار دارد سازهای کشف شد که باقی ماندههای کاخ جهان نما است. کتیبه دیگر بر سردر مسجد جامع، منقش به خط محمد رضا امامی است که نام معماران برجسته این اثر در آن دیده میشوند.نمایی قدیمی از میدان نقش جهانپایه اولیه شکل امروزی میدان امام در سال ۱۰۱۱ قمری بنا شد و بهتدریج تا سال ۱۰۲۵ ساخت میدان و بناهای آن به پایان رسید. مسجد شیخ لطف الله در ضلع شرقی مرکز مذهبی، عمارت عالی قاپو در غرب میدان مرکز حکومتی و سردر قیصریه دیگر بنای تاریخی واقع در ضلع شمالی میدان نقش جهان، مرکز مهم اقتصادی شهر بودند. بازار قیصریه در دو طبقه مرتفع ساخته شده که طبقه بالا آن به امور دفتری و بازرگانی اختصاص داشت و در طبقه پایین مغازههای اصناف گوناگون در کنار هم مستقر بودهاند.

درون محراب دو لوح وجود دارد. یکی دیگر از بخش هایی که در این شهربازی وجود دارد ساختمان فانتزی است که با ورود به آن درواقع به دنیای وحشت 9 بعدی وارد خواهید شد. در بخش میدانی باغ، «در کوشک» نامیده می شد. منبع عکس: seemorgh.comپیش از به قدرت رسیدن دولت صفویه، در محل میدان نقش جهان باغی بزرگ وجود داشت و در بخش میانی میدان، که «در کوشک» نامیده میشد، بناهای نظامی از دوره تیموریان و آق قویونلوها وجود داشت. باغ خزندگان نیز محل نگهداری از حیوانات مختلفی از جمله مار بوآ، آفریقایی، تایلندی و انواع عقربها و سوسمارها و تمساح میباشد و در سفرتان به اصفهان میتوانید فرصت تماشای این حیوانات را به خود و همراهانتان بدهید. اگر تصمیم دارید که به اصفهان سفر کنید میتوانید برای اجاره اقامتگاه بهصورت آنلاین در سرتاسر ایران به وب سایت پینورست سر بزنید. اگر به اصفهان رفتید حتما به این محله سر بزنید و از کلیساها، موزه و کتابخانه موزه وانک و قبرستان ارامنه در جنوب جلفا در دامنه کوه صوفه بازدید کنید. حمزه اصفهانی مورخ ایرانی در کتاب اصفهان آورده است که کوه آتشگاه از جمله مکانهای عبادت در زمان طهمورث از اولین فرمانروایان ایران باستان بوده و در آن زمان آتشگاه را با نام مینو دژ میشناختهاند و شهرت آن به حدی بوده که حتی از مشرق زمین هم به آتشگاه سفر میکردهاند. از دیگر کوههای یزد می توان به برفخانه تزرجان، کوه خرانق و کوه مهریز اشاره کرد.

معاون پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد افزود: متاسفانه نبود مدیریت یکپارچه شهری مهمترین آسیب بافتهای تاریخی است. انعکاس صوت در مرکز گنبد بزرگ جنوبی از ویژگی های این بنا و قطعات بزرگ سنگهای مرمر یکپارچه و سنگاب های نفیس، از دیگر دیدنی های جالب این مسجد است. بنابراین هر نقشی که در این تالار دیده می شود، نشان دهنده یک حادثه، شرح حال یا جنگ است و این مسئله می تواند برای افرادی که به تاریخ و نقاشی علاقه دارند، ارزش زیادی داشته باشد. مجموعهای از این باغها که در امتداد چهارباغ شکل گرفته بودند یکی از شالودههای اصفهان عصر صفوی را شکل میدادند و نقش باغ چهلستون از این جنبه ممتاز است که حلقه پیوند دهنده این شالوده و شالودة دیگری شهری یعنی مجموعة نقش جهان بوده است. یعنی می شه آدم اصفهان بره و کلیسای وانک نره. ولی تزیینات معماری و نقاشی ها و همینطور نمایی که از عالی قاپو دیده می شه عالیه. از جمله این بناها، قبرستان زرتشتی ها در یزد است که دارای آداب و رسوم خاصی برای مردگان زرتشتی ها می باشد. این مجموعهی عظیم که نمونه ای کامل و بی همتا از معماری ایران باستان است زیر بنایی بیش از 9500 مترمربع دارد و با ورود به آن محو تماشای معماری اسلامی و تزئینات باشکوهی از کاشی کاری و گچ کاری های بی نظیر می شود که طبق گفتهی بسیاری از اهالی یزد کاشی ها و مصالح بکار برده شده در ساخت مسجد جامع یزد از خاک کربلا و گلاب ساخته شده اند جالب است بدانید که این بنا با معماری منحصر به فرد خود الگویی کامل برای ساخت بسیاری از مساجد تاریخی بوده و در پای آن را در مساجد بسیاری می توان دید .

مسجد جامع اصفهان معروف به مسجد عتیق و جمعه از نخستین مساجد ایران است که مجموعهای از سبکهای مختلف معماری و تزئیناتی اسلامی و ایرانی را در چهارده قرن گذشته در بر دارد. آثار و کتیبههایی از هنرمندان نامی و برجسته دیگر نیز در قسمتهای مختلف مسجد دیده میشوند.مسجد امام شاخصه معماری صفوی است و شکل منارهها و گنبد با کاشیکاریهای بسیار هنرمندانه طراحی شدهاند. « میدان امام یا میدان نقش جهان اصفهان، از معماری هنرمندانه تا رنگآمیزی چشمنواز آن، در سده یازدهم هجری قمری به عنوان بزرگترین میدان فرهنگی تاریخی یاد شده و مهمترین نشانه آشکار برای طراحی و شکلگیری پوستر جشنواره کودک بوده است. میدان نقش جهان سه محور اصلی را شامل میشود؛ محور اول شمالی - جنوبی است و مسجد امام را به دروازه قیصریه وصل میکند. سردر قیصریه، منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Luiz Paulo)سردر قیصریه در ضلع شمالی میدان نقش جهان قرار دارد و دروازه ورودی به بازار سنتی و معروف اصفهان است. سردر قیصریه، چهار در فرعی و یک دروازه اصلی را شامل میشود. هر یک از این کلیساها داستانی متفاوت دارند. این بنا پیشتر دارای سه طبقه بوده و اکنون دو طبقه است. دور میدان را ۲۰۰ حجره در دو طبقه پوشاندهاند و چهار بنای تاریخی ارزنده در قسمتهای مختلف آن خودنمایی میکنند. طبقه سوم این بازار در گذشته نقاره خانه بوده است که اوقات مختلف روز را با صدای موسیقی در آن اعلام میکردند. محور سوم نیز شرقی - غربی و در راستای کاخ چهل ستون تا ساختمانها و بناهایی در گذشته بوده است که امروزه کاملا ویران شدهاند.

معماری متفاوت و تو در تو و تزیینات تماشایی و بی نظیر آن در طی سال ها و قرن ها، هوش از سر بازدیدکنندگان برده است. شب چراغ ها روشن می شن و یه تصویر فوق العاده درست می شه. یکی از شعرای دورهٔ صفویه به نام علی نقی کمرهای تاریخ بنای پل را در شعری به گونهٔ ماده تاریخ، سال ۱۰۰۵ هجری به حساب آوردهاست و این سال، درست همزمان با روزهایی است که خیابان بیهمتای چهارباغ هم ساخته شدهاست. معمار این اثر، هنرمند برجسته، علی اکبر اصفهانی و کتیبه سردر آن هنر خوشنویس معروف دوران صفوی، علیرضا عباسی است. آثار هنری به جا مانده بر سردر این بناها و اشیای تاریخی درون آنها، بسیار با اهمیت هستند. بلندای گنبد این مسجد ۵۲ متر، منارههای اصلی ۴۸ متر و منارههای ورودی ۴۲ متر است. ارتفاع گنبد عظیم مسجد شاه ۵۲ متر، ارتفاع منارههای داخل آن ۴۸ متر و ارتفاع منارههای سردر آن در میدان نقش جهان ۴۲ متر است. در طراحی و ساخت این میدان و بناهای تاریخی آن، از سبک معماری میدان ایرانی الهام گرفته شده است که از نمونههای برجسته آن میتوان به میدان عتیق اصفهان، میدان امیر چخماق یزد، میدان شاه قزوین و میدان صاحب آباد قزوین اشاره کرد.از آثار هنری به کار رفته در بناهای این میدان میتوان به کتیبه علیرضا عباسی اشاره کرد که بر سردر مسجد امام قرار دارد. سی و سه پل اصفهان یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که بر روی زاینده رود واقع شده است و طولانی ترین پل روی این رودخانه می باشد که با داشتن طراحی و عظمت بی نظیر خود توانسته است سالیان سال، بدون بروز اتفاق یا خرابی شاهد گذر زمان و تاریخ باشد. چرا که این سقف ها به طوری طراحی شده اند که از کناره های اضلاع آن، لبه هایی به سمت رو به بالا وجود دارد و در زمانی که در دو ضلع مقابل هم می ایستید و از داخل این لبه ها به آرامی با یکدیگر صحبت می کنید، می توانید صدای همدیگر را بشنوید.

از عصارخانه های قدیمی اصفهان تنها دو عدد باقی مانده است. از خیابان استانداری، کوچه پشت مطبخ و تمام کوچههای موازی آن، میتوان پیاده به میدان رفت.منبع عکس: rasekhoon.netمیدان عتیق (امام علی کنونی) در شمال شرقی نقش جهان قرار دارد و فاصله آن با میدان نقش جهان تنها دو و نیم کیلومتر است. در زمان صفویان با تغییر پایتخت از قزوین به اصفهان، دوران جلال و شکوه این میدان آغاز و محوطه آن محل استقرار ساختمانهای دولتی و کاخ شاه شد.شاه عباس صفوی با هدف گسترش شهر بهسمت قسمت جنوبی آن در حاشیه زایندهرود، با به کار گماشتن معماران ماهری مانند استاد محمدرضا و علی اکبر اصفهانی، بنای اولیه این میدان را پایهگذاری کرد. پلکانی به صورت زیگزاک نیز وجود دارد که محل تردد شاهان و بزرگان دربار در میان طبقات بود. این کتیبه با خط ثلث در تمجید از شاه عباس اول نوشته شده است. در حال حاضر در طبقه فوقانی میدان امام، موزه بزرگ اسلامی در حال احداث است و با تکمیل آن، این منطقه به بزرگترین مرکز آشنایی با فرهنگ اسلامی تبدیل خواهد شد. این مسجد به دستور شاه عباس اول و برای استفاده اختصاصی شاه ساخته شد. خیابان سپه عمود بر زایندهرود است و بهدلیل وجود پارکینگ در ورودیهای این خیابان به میدان، تردد بالایی دارد. در شرق میدان، خیابان حافظ و در غرب آن خیابان سپه، مسیرهای ورودی به این میدان را شامل میشوند. قسمتی از این باغ به آکواریومهای بزرگی اختصاص دارد و در این آکواریومها، انواع ماهیهای آب شور و شیرین جا خوش کردهاند. شهری خوش است و آن را نخجوان نامند و اکثر عمارات آن از آجر است. در حالی که نباید از دیدنی های طبیعی اصفهان خوش آب و هوا غافل شد. این بخش از بازار قیصریه در زمان قاجار تخریب شد. در طول سالهای اخیر، ساخت برج جهاننمای اصفهان در نزدیکی میدان نقش جهان، حاشیههای زیادی بهدنبال داشت که در نهایت باعث تخریب دو طبقه این برج به منطور حفاظت از منظر فرهنگی این میدان شد.

دو بلندترین منارهٔ این مسجد دارای راهپلهها هستند و بر روی آنها کتیبههایی با خط کوفی کاشیکاری شده است. متداولترین محصولات این بازار، شامل محصولات و صنایع دستی اصفهان، فرش، ظروف مسی و خشکبار میشوند. این بازار که صنعتگران و هنرمندان اصفهانی هر یک در حجره ای از آن مشغول به تولید صنایع دستی مانند قلم کاری، مسگری و … سوغاتی هایی نظیر گز، پولکی، قلم زنی، خاتم کاری، مینا کاری، سفره قلمکار و… از برجستهترین آثار به جا مانده در این بنای تاریخی میتوان به نقاشیهایی به قلم رضا عباسی، ناقوس دیر هرمز و ساعت قلعه پرتقالیهای هرمز، اشاره کرد. معمار مهندس این مسجد که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد، استاد علیاکبر اصفهانی و ناظر ساختمان محبعلی بیک الله بودهاند و خوشنویسانی چون علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریزی، محمد رضا امامی و محمد صالح امامی در آن کتیبه نگاری کردهاند. در مسجدشاه کتیبههای دیگری به خط عبدالباقی تبریزی و محمدرضا امامی در جای جای مسجد دیده می شود. در دورادور میدان نقش جهان نیز یکی از مهمترین نقاط تولید و عرضه صنایع دستی کشور به شمار می رود. اما به فضایی دیگر جهت استراحت به دور از مشکلات سلطنت و کشور داری نیاز داشت. این شهر تاریخی با قدمت هزار ساله نیمی از جهان را در آثار باستانی خود جای داده است و شکوه یک کشور را در مرکز آن به تصویر کشیده است.

هم چنین گچ بری ها و نقش و نگارهای "اتاق موسیقی" یا "اتاق صوت" در آخرین طبقه، به این عمارت با شکوه جان داده است. قصر چهلستون. بیشتر بناهای مهم و دیدنی در زمان سلطنت صفویان در این شهر ساخته شدند تا پایتخت ایران در آن زمان از جلال و شکوه چیزی کم نداشته باشد. این شعر زیبایی باغهای قصر و گلهای معطری را که در آنجا میشکفد، توصیف میکند. میدان نقش جهان اصفهان در شمال این شهر و در مرکز دیدنیهای تاریخی اصفهان قرار دارد. مسجد شیخ لطف الله که در ضلع شرقی میدان نقش جهان، متواضعانه در مقابل جلو آمدگی عمارت عالیقاپو، عقب نشسته است. مسجد جامع عباسی یا مسجد شاه در ضلع جنوبی این میدان، مرکز اجتماعی شهر و برای اجتماعات گسترده مردم در مناسبتهای مختلف ساخته شده بود. منبع عکس: sakhtemanonline.comعمارت عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان، زیر بنایی در حدود ۱۸۰۰ متر مربع و ۶ طبقه دارد. تجربه سفر به اصفهان در بهار اینقدر خوب است که ممکن است هر سال دلتان بخواهد بهار را در اصفهان بگذرانید. همه از نقش جهان تعریف کردن ولی برای من اینقدر هم جالب نبود. چوگان در میدان نقش جهان، منبع عکس: فدراسیون چوگانمیدان نقش جهان امروزه نیز از بزرگترین میدانهای جهان است و از نگاه سفرنویسان خارجی، توصیف زیباییهای آن در وصف نمیگنجد. نیمکتهای زیادی در قسمتهای مختلف میدان برای استراحت گردشگران تعبیه شدهاند و برای رفع خستگی میتوانید لحظاتی بنشینید و به زیباییهای اطرافتان نگاه کنید.در قسمتهای مختلف میدان امکان سوار شدن درشکه مهیا است.

در سالهای اخیر با باز شدن راه شاهی، پس از مرمت آن، امکان بازدید از این مسیر برای گردشگران فراهم شده است. وی با اشاره به افزایش دو برابری مجوزهای مرمت و بازسازی در عرصه و حریم شهر جهانی یزد، میافزاید: این آمار نشانه خودآگاهی و احساس وظیفه جامعه محلی نسبت به شهر و بافت جهانی یزد است. به کار بردن پروژکتورهای قوی و همچنین نورپردازی خاص بر روی گیاهان، زیبایی باغ گل ها را در شب دو چندان کرده است. مدیریت رستوران برای ایجاد این حس تلاش بسیاری کرده است. در این نقاشیها داستان میلاد حضرت مسیح، آخرین شام حضرت مسیح، به صلیب کشیده شدن او، دفن شدن او و چندین داستان مذهبی دیگر به تصویر کشیده شده است. توصیف چهارباغ عباسی در بسیاری از متون تاریخی عصر صفوی وجود دارد که از آن میان میتوان به تاریخ عالمآرای عباسی نوشتهی اسکندربیگ منشی، تاریخ عباسی (روزنامهی ملا جلال) نوشتهی ملا جلال منجم یزدی و روضهالصفویه نوشتهی جنابدی اشاره کرد. کاشی های راهپله پیچ در پیچ این بنا هنر را هم چون فرشی به زیر پای انسان جاری کرده است و مینیاتورهای نفیس بر دیوارها و ستون های این عمارت باعث شده است عالی قاپو در زمره آثار باشکوه و بسیار نفیس عصر صفوی قرار گیرد. سوزنم فعلا روی زبان فارسی گیر کرده. اکثر مساجد دارای یک یا چند گنبد هستند که در زبان عربی قبه نامیده می شود. همچنین کاشی کاریهای هفت رنگ مینیاتورهای خاص و جذاب و خطوط اسلیمی از تزیینات داخلی کاخ به شمار رفته و چشم هر بینندهای را خیره میکند و زبان از وصف زیبایی و هنر بکار رفته در این بنا قاصر میماند. شهری پر از زیبایی که مهمترین جاذبههایش با معماری با اصالت و پر از رنگ و داستان ایرانی گره خورده است.

نرده های چوبی از الحاقات زیبای بناها محسوب شده و از آنجا که موضوع نقش و تکنیک های گره چینی در اکثر آنها مطرح میشود قرار دادن آنها در زمره تزیینات بیراهه نیست. بنای عالی قاپو با ارتفاعی حدود ۴۸ متر تا کف بازار، بلندترین کاخ چند طبقه تا چند دهه اخیر در شهر اصفهان بودهاست که به دلیل اضافات و الحاقات معماری در هر سو نمایی متفاوت دارد به طوری که از جلو بنا و در میدان نقش جهان دو طبقه، از پشت ساختمان پنج طبقه، از طرفین بنا سه طبقه و با احتساب طبقه همکف به عنوان اولین طبقه، در کل شش طبقه است. خانه ای قاجاری و دو طبقه که عمده میز وصندلی ها در حیاط چیده شده است. برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید. اگر در فصل زمستان به اصفهان سفر کردید، می توانید از این بنای تاریخی زیبا دیدن کنید و یک کاسه سوپ داغ بنوشید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید. بهترین وقت برای دیدن نقش جهان غروبه که یه ساعتی هم شب بمونین. هیچ فرق نداره چه فصل یا ساعتی برین، نقش جهان شما رو مجذوب خودش میکنه! مطالبی که با آن در ذیل آشنا میشوید : تاکسی دربستی،تاکسی دربست،تاکسی شهرستان دربستی،تاکسی دربست شهرستان،تاکسی دربستی بین شهری،تاکسی دربستی درون شهری،تاکسی دربست درون شهری، دربست، تاکسی فرودگاه امام خمینی - تاکسی فرودکاه امام خمینی -تویوتا کمری فرودگاه امام- تویوتا رافورفرودگاه امام -ون فرودگاه امام خمینی- رزرو ون فرودگاه امام خمینی -تاکسی شهرستان- رزرو تاکسی شهرستان- تاکسی کیلومتری شهرستان -اجاره اتوبوس -تاکسی فرودگاه امام خمینی نزدیک ---تاکسی دربست---تاکسی دربست---تاکسی دربست دراختیار-تاکسی دربستی شهرستان--تاکسی دربست شهرستان-تاکسی دراختیار-رزرو تاکسی دربست--رزرو تاکسی دربست شهرستان تویوتا کمری فرودگاه امام خمینی،تویوتا رافور فرودگاه امام خمینی،ون ،تاکسی سرویس نزدیک آیریک سنتر،تاکسی سرویس نزدیک مجتمع کوروش،تاکسی سرویس محدوده بلوار فردوس شرق و غرب ، آژانس تاکسی تلفنی شبانه روزی تلفن - سایت تاکسی فردوس-سایت تاکسی تلفنی فردوس-سایت پیک موتوری فردوس-سایت تاکسی فرودگاه امام خمینی-سایت ون فرودگاه امام خمینی-سایت رزرو تاکسی بین شهری-سایت تاکسی دربستی شهرستان-سایت تاکسی شهرستان شماره مارا از 118 بخواهید رزرو تاکسی فرودگاه امام خمینی - تاکسی فرودکاه امام خمینی -تویوتا کمری فرودگاه امام- تویوتا رافورفرودگاه امام -ون فرودگاه امام خمینی- رزرو ون فرودگاه امام خمینی -تاکسی شهرستان- رزرو تاکسی شهرستان- تاکسی کیلومتری شهرستان -اجاره اتوبوس -تاکسی فرودگاه امام خمینی نزدیک،تاکسی دربستی نزدیک،تاکسی ساعتی دراختیار،تاکسی در اختیار شهری،تاکسی ساعتی دراختیار،تاکسی ساعتی شهرستان،تاکسی دراختیار-تاکسی ساعتی-کمری شهرستان-تویوتا کمری شهرستان-کمری دربستی-کمری دربستی شهرستان تویوتا کمری فرودگاه امام خمینی،تویوتا رافور فرودگاه امام خمینی،ون ،تاکسی سرویس نزدیک آیریک سنتر،تاکسی سرویس نزدیک مجتمع کوروش،تاکسی سرویس محدوده بلوار فردوس شرق و غرب ، تاکسی سرویس نزدیک اباذر ، تاکسی سرویس نزدیک بهنام ، تاکسی تلفنی محدوده آیت الله کاشانی ، تاکسی تلفنی بهنام ، تاکسی تلفنی شهرستان تاکسی سرویس ورزی جنوبی ، تاکسی سرویس ورزی شمالی ، تاکسی سرویس پروانه شمالی ، تاکسی سرویس پروانه جنوبی ، تاکسی سرویس سلیمی جهرمی آژانس تاکسی تلفنی شبانه روزی تلفن - سایت تاکسی فردوس-سایت تاکسی تلفنی فردوس-سایت پیک موتوری فردوس-سایت تاکسی فرودگاه امام خمینی-سایت ون فرودگاه امام خمینی-سایت رزرو تاکسی بین شهری-سایت تاکسی دربستی شهرستان-سایت تاکسی شهرستان شماره مارا از 118 بخواهید.

در اصفهان از همنشینی فضاهای فضاهای شهری، خیابان، میدان و باغ ساختار هندسی این باغ شهر شکل گرفت. تأسیس این فرودگاه در سال ۱۳۶۱ اجرایی شدهاست و از این فرودگاه روزانه ۶۰ پرواز در مسیرهای ورودی و خروجی و ۳۰۰ پرواز هفتگی به ۳۰ مقصد در داخل و خارج از ایران صورت میگیرد که هر هفته۴۰ هزار مسافر از طریق این فرودگاه مسافرت میکنند. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا با این مسجد زیبا و قدیمی بیشتر آشنا شویم. در آنجا می توانید از تماشای مینیاتور های زیبا و نقاشی های منحصر به فرد روی دیوار لذت ببرید و از گچ بری های خاص آن عکاسی کنید و تصاویری را که ثبت کرده اید را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن ها نیز با جاذبه ها و آثار هنری اصفهان بیشتر آشنا شوند. با ما همراه شوید تا با معروفترین خانههای تاریخی این شهر آشنا شوید. فردی که مسئولیت روشن نگه داشتن این آتش را دارد، هیربد مینامند و این فرد برای نزدیک شدن به آتش باید با یک نقاب، دهان و بینی خود را بپوشاند. این بنا چهار در فرعی، یک دروازه اصلی، و یک حوض بوده که بعدها این حوض به باغچه تبدیل شده و امروزه، احیا گشته. در سال ۱۳۴۰، حوض مقابل این دروازه به باغچه تبدیل شد، ولی امروزه دوباره احیا شده است. نقش جهان در دوره های تیموریان و آق قویونلوها، ساختمان های دولتی و کاخ فرمانروایان را در خود جای داده بود. مهم ترین مسجد ایران است که در دوره صفویان ساخه شده است. در یكی از این غرفهها نیز کاشی محراب فیروزهای رنگ نصب است. منبع عکس: isfahanadvisor.comگلکاریهای زیبای این میدان و حوضهای فیروزهای با فوارههای بلند،


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 26350 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|