تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
علائم تومور مغزی نکته: تکانش بده

علائم تومور مغزی نکته: تکانش بده

دوشنبه 23 مرداد 1402
19:05
زندگی نیوز

 

 

مواد شیمیایی صنعتی نیز بهدلیل توانایی در عبور از سد خونی مغز خطرناک هستند. «پل مغزی» بخشی از ساقه مغز است که در بخش پایینی مغز و بالای نخاع قرار دارد. در صورتی که به واسطه تعدد و پخش شدن تومور، قرار گیری در محل حساس، عدم امکان تخلیه کامل تومور به دلیل محل قرار گیری دور از دسترسی، و یا ناتوانی بیمار در تحمل جراحی مغز، نتوان به تخلیه کامل تومور مغزی در زنان اقدام نمود، جراح مغز و اعصاب برای تکمیل درمان شما از سایر روش های درمانی استفاده می نماید. به عنوان مثال در آمارها مشاهده شده که رشد و گسترش تومور با در حالت بدخیم به کمک پرتودرمانی کاهش پیدا کرده است. این روش های شامل انواع رادیو تراپی (پرتو درمانی) یک یا چند جلسه ای، طیف وسیعی از شیمی درمانی ها، کاشت ایمپلنت دارویی در اطراف محدوده تومور، و دارو درمانی برای کاهش علایم و عوارض تومورهای مغزی شما هستند.

تومورهای آدنوم غده هیپوفیز در زنان می توانند منجر به مشکلات بینایی نظیر کاهش میدان دید به خصوص کاهش دید جانبی و نیز تاری دید گردند. البته به گفته دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران، هیچ یک از موارد فوق به تنهایی و یا در کنار هم الزاماً منجر به بروز تومور مغزی و یا علائم تومور مغزی نمی شوند. به گفته دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات تهران، در حال حاضر در مورد بسیاری از تومورهای مغزی شناخته شده، با توجه به پیشرفت های وسیع مهندسی پزشکی، شیوه های جراحی تخلیه تومور به روش جراحی بسته و نورو آندوسکوپی (جراحی آندوسکوپی مغز) ایمن ترین راهبرد درمانی هستند. در بسیاری از موارد پزشکی، پزشکان نسبت به درمان کامل برخی از بیماران با مشکلات عدیدهای مواجه شده و در اصطلاح از روند بهبودی ناامید میشوند. از نظر تخصصی و بافت شناسی پزشکی، افزایش تعداد و نیز رشد بی رویه سلول های درون بافت های تومورهای مغزی فرآیندی به طور کامل متفاوت از سلول های طبیعی در مغز، طناب نخاعی و یا سایر اندام های بدنی دارند. این تومورها معمولا در قسمت پشتی پایینی مغزتان قرار دارند، اما ممکن است در محل بالاتری از مغز یا پایین تر و در طناب نخاعی قرار بگیرند.

ریزش اتمی هم شما را در معرض تشعشعات قرار می دهد. این دسته از تومورها به طور معمول رشد کند و اندکی داشته و در صورت بزرگ شدن و تکثیر سلول های خود، به سایر نواحی مغز و بدن پخش نمی شوند. مسئله بسیار مهم این است که در صورت وجود علایمی از تومورهای مغزی و نخاعی در زنان و مردان، لازم است حتماً برای تشخیص و ارزیابی های کامل به برترین جراح مغز و اعصاب مراجعه فرمایید. اهمیت دیگر تومور مغزی در زنان نسبت به مردان این است که به دلایلی نامشخص انواع خاصی از تومورهای مغزی خوش خیم در زنان بسیار بیشتر شایعترند. احتمال بروز تومور مغزی مننژیوم در زنان دو برابر مردان است. به گفته دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، یکی از فرضیه های موجود برای بالاتر بودن میزان شیوع تومور مغزی خوش خیم در زنان نسبت به مردان، بالاتر بودن سطح هورمون استروژن در بدن و خون زنان می باشد.

به گفته دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران، خوشبختانه بسیاری از انواع تومور مغزی در خانم ها از نوع خوش خیم بوده و شیوه درمان بسیار موثر و کم عارضه ای نیز دارد. به گفته دکتر محسن القاسی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران، در صورتی که خانم ها با سر دردهای صبحگاهی شدید مواجه می شوند که به داروهای عادی مسکن پاسخ نمی دهند، حتماً باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه فرمایند. این تومورهای با رشد آهسته معمولاً از پایه جمجمه و قسمت پایین ستون فقرات بهترین متخصص مغز و اعصاب شروع می شوند. غش یا تشنج: که معمولاً در زمان حمله بیماری و بدون دلیل بروز خواهد کرد. انواع تومور مغزی در زنان حتی تومورهای خوش خیم (بدون در نظر گرفتن اندازه) نیازمند درمان توسط جراحان برتر مغز و اعصاب می باشند. اما به طور کلی شرایطی نظیر نوع تومور اندازه تومور نحوه انتشار و محل قرارگیری تومور می تواند تعیین کننده طول عمر بیمار باشد.


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 18030 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|