تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
پیاز یا سیر برای دندان درد

پیاز یا سیر برای دندان درد

جمعه 9 تير 1402
14:37
زندگی نیوز

 

پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات دندانی است. لثه های شلوغ می تواند حفظ سلامت دندان ها و لثه ها را دشوار کند. با دندان های شلوغ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم انجام نمی شود که اغلب منجر به زخم و خونریزی می شود. اینها تنها بخشی از پیچیدگی این وضعیت است. در مورد درمان پوسیدگی دندان چه می دانید؟ آیا می دانید در موارد ارثی این مشکل در دوران کودکی به راحتی قابل حل است؟ در مورد دندانپزشکی کودکان چه می دانید؟ چقدر به ظاهر و سلامتی خود اهمیت می دهید؟ برای آشنایی بیشتر با شلوغی دندان و درمان آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

پوسیدگی دندان چیست؟

دندان های شلوغ یک اصطلاح پزشکی است که موقعیت نامناسب دندان ها را نسبت به یکدیگر توصیف می کند. در دندانپزشکی تخصصی به این مشکل بیماری بایت می گویند. افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، دندان هایشان بیش از حد شلوغ است و فشار روی دندان ها باعث به هم ریختگی و کج شدن آن ها می شود.

پارامترهای موثر در ایجاد پرکردگی دندان

فک کوچک: گاهی اوقات دندان های بیمار به داخل نمی آیند و این فک خیلی کوچک است یا به طور کامل رشد نکرده است

دندان های بزرگ: گاهی اوقات فک بیمار صاف است، اما دندان ها بسیار بزرگ هستند. با این حال، علت اصلی شلوغی دندان، فک پایین و قوس است

عادت های بد: عادت های بدی مانند مکیدن انگشت، زبان و ناخن منجر به نامرتبی دندان ها می شود.

تغذیه نامناسب: این می تواند منجر به رشد ناکافی صورت شود

وجود دندان های اضافی: برخی از افراد بیشتر از حد طبیعی دندان دارند، بنابراین وجود دندان های اضافی منجر به شلوغی می شود.

عواقب داشتن دندان زیاد چیست؟

دندان های شلوغ باعث ایجاد عوارضی برای دندان های ناهموار می شود. در زیر به چند مورد اشاره می کنیم.

دندان قروچه

ایجاد مشکلات زیبایی هنگام لبخند زدن

تداخل در هنگام صحبت کردن

غلظت ذرات غذا

پلاک بین دندان ها

انحراف فک در برخی موارد.

افزایش احتمال پوسیدگی

تورم لثه ها

دندان های اضافی در دهان باعث درد هنگام جویدن می شود

عدم دسترسی به بسیاری از دهان ها برای تمیز کردن و مسواک زدن

انواع شلوغی دندان

پوسیدگی دندان انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

جمعیتی جمع شدند

در این نوع شلوغی، عدم تعادل بین قوس دندانی و اندازه دندان ها وجود ندارد، اما آب و هوا باعث کوچکتر شدن قوس دندانی می شود. یکی از دلایل کاهش قوس دندانی، کشیدن زود هنگام آخرین دندان کودک است که باعث می شود انتهای دائمی به سمت جلو حرکت کند و قوس دندانی کوتاه شود. با گفتن این مطلب، والدین می توانند اهمیت محافظت از دندان های کودک را بهتر درک کنند.

احتقان ارثی

هنگامی که عدم تعادل در اندازه دندان و دهان به دلایل ژنتیکی باشد، به آن تجمع ژنتیکی می گویند.

وراثت

لازم به ذکر است در برخی موارد پدر دندان های بزرگ و دندان های بزرگ و مادر دندان ها و گونه های کوچک دارد که هیچ کدام دندان های نامنظم ندارند اما فرزندانشان دندان های بزرگ دارند به ارث می برند دندان های کوچک دارد. به نوعی تحت تاثیر مادرش و جمعیت
 

اندازه گیری میزان و شدت شلوغی دندان

ارتودنتیست ها این اختلاف را در مقیاس میلی متری اندازه گیری می کنند. اگر دندان ها از هم دور باشند، بیمار دارای دندان های نامنظم و دیاستم است. اگر دندان های بیمار خیلی به هم نزدیک باشند یا روی هم قرار بگیرند، مشکل بیمار ممکن است شلوغی دندان باشد.

روش های درمان دندان های شلوغ

درمان پوسیدگی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل عبارتند از:

سن بیمار، شدت ناهماهنگی دندان، زاویه دندان های جلویی، ارتباط فک بالا و پایین، ضخامت لب ها، برجستگی بینی و موقعیت چانه نقش دارند. . در طرح جمعیت درمانی برخی از موارد را می توان بدون کشیدن دندان درمان کرد، اما بسیاری از موارد، به ویژه مواردی که استعداد ژنتیکی دارند، نیاز به کشیدن چندین دندان دارند.

درمان ارتودنسی برای مشکل شلوغی

برای درمان این بیماری های دندانی و ازدحام؛ ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. سپس آنها را بشناسید و در صورت لزوم دندان های عقل خود را نزد دندانپزشک ببرید.

مهم ترین نکته این است که کشیدن دندان های عقب بدون مشورت با ارتودنتیست برای پیشرفت درمان مفید نیست. اگر کشیدن به درستی انجام نشود، به صورت خودکار انجام می شود و تاثیر خوبی در درمان نخواهد داشت، زیرا دندان های پوشیده شده باید با دستگاه ارتودنسی مناسب جابجا شده و در محل مناسب قرار گیرند.

درمان شلوغی ارتودنسی

اگر بدون مشورت پزشک فضا برای دندان شلوغ خالی شود، دندان تکان نمی خورد و فقط دندانپزشک تعیین می کند که چند دندان و کجا این عمل را از پشت دندان بکشد، بنابراین تغییری ایجاد نمی شود. 2-4 دندان برای درمان پریودنتال پریودنتیوم کامل برداشته می شود. این دندان ها به صورت متقارن کشیده می شوند. اگر یک دندان از قوس بالایی دندان راست کشیده شود، دندان دیگر از سمت چپ همان دندان کشیده می شود.

درمان پوسیدگی دندان با کامپوزیت یا ارتودنسی

هنگامی که بیمار علاوه بر دندان های نامنظم، ناهنجاری های فک نیز دارد، کامپوزیت ممکن است حتی برای بهبود و اصلاح موقت دندان ها نیز موثر نباشد. علاوه بر وضعیت ذکر شده، ترکیب دندان ها را حرکت داده و آنها را در جای مناسب قرار می دهد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که ترکیب ممکن است گزینه مناسبی برای حل مشکل جمعیت نباشد.

کلمات اخر

در این مطلب در مورد شلوغی دندان و علل آن می خوانیم. روش های درمانی آن را نیز مطالعه کرده ایم. در نهایت باید توجه داشت که وقتی فک به اندازه کافی برای رشد دندان ها بزرگ نباشد، دندان عقل به دلیل کمبود فضا در داخل لثه پنهان می ماند یا از طریق حفره ها رشد می کند. این دندان نهفته و نهفته باعث درد و مشکلات زیادی برای فرد می شود. می توان گفت دندان عقل به درستی رشد نمی کند و همچنین خود این دندان ها باعث شلوغی دندان های فک می شوند و دندان های باقی مانده با مشکل کمبود فضا مواجه می شوند. نظرات و تجربیات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.
 

ماخذ مقاله: https://realtimedentist.com/1400/02/بهترین-دندانپزشکان-در-تهران/


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 4942 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|