تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
زندگی نیوز

متن آهنگ رد تماس یوسف زمانی

پنجشنبه 6 بهمن 1401
11:03
زندگی نیوز

 چی مـــــےتونست انقدر مارو از همـــدیگه دور کنه

چی مےتونست بغض منـــــو به گــــریه مجبور کنه

بـــــــــخوام نخوام اون رفتــــــــه🎤 این حال مــــــنه

🎤این حال منه🎤

حالم فقـــــــــــط سیگار میطلبه

اینارو یادم میمونه🎶 یکی طلبت

اومدی حالَمو بِهتر کنی که بهتر🎶 نشدم و هی زدی صدمه

به منـــــــــــی که آرزوم بودی 🎶بـــــــهم میرسیم بــــــــــه زودیجوان ایرانی (irjavan.com)

متن آهنگ رد تماس یوسف زمانی - جوان ایرانی

میبــــــــــینیــــــم کی •به پای• کی افتاده من یا تو که 2 •رو بودی

یــــــــه روز• واسه خــــــــــوبیام• بدجور دلت تنـــــــــــگ میشه

یه روز• تو تنهاییات عشــــــــــقت• این آهنگ میـــــــــشه

میرسه شبایی• که من خوبم

تو بده حالت •ولی •مگه مهمه

هر چـــــــــقدر زنـــــــــگ بزنی به گوشـــــــیم •هی• رد تماس

چیزی• ندارم بــــــــــگم بهت

تو اون موقع میـــــــــبینی چه حالی داره

ســــــــری• که همش رو دیواره

اون موقع مثــــــــــل •من تنها رفیقت یه نخ ســـــــــــیگاره

هی دلت• میخواد پاشی برگردی

ولی حیف •کردی روزای خوبمــــــــونو

همــــــــــه• زندگیــــــــــمونو•

غمت ♩♪نبود تا •منو داشتی مگه خنده هات از ♩♪ته دلت نبود

بگو ♩♪دردت چی بود نکنه معنی• خوبیای منو ♩♪حالیت نبود

دیگه کاری نبود که واسه تو نکرده باشم بگو دیگه مگه ♩♪غیر از این بود

حال♩♪ بدو سهمــــــــم کردی خودتم میدونی♩♪ چی کار کردی

با منی که برات تو رو همه ♩♪وایســـــــــاد

حتی ♩♪با خوبای زندگیش جنگید

با ♩♪تو همه جوره ساخــــــــــتم

ولی♩♪ بدجوری آخرشو باختـــــــــم

با یه پشت پا ♩♪خودمو♩♪ انداختم

واسه خودم این زندونو ♩♪ســــــاختم

یــــــــه روز• واسه خــــــــــوبیام• بدجور دلت تنـــــــــــگ میشه

یه روز• تو تنهاییات عشــــــــــقت• این آهنگ میـــــــــشه

میرسه شبایی• که من خوبم

تو بده حالت •ولی •مگه مهمه

هر چـــــــــقدر زنـــــــــگ بزنی به گوشـــــــیم •هی• رد تماس

چیزی• ندارم بــــــــــگم بهت

تو اون موقع میـــــــــبینی چه حالی داره

ســــــــری• که همش رو دیواره

اون موقع مثــــــــــل •من تنها رفیقت یه نخ ســـــــــــیگاره

هی دلت• میخواد پاشی برگردی

ولی حیف •کردی روزای خوبمــــــــونو

همــــــــــه• زندگیــــــــــمونو•

متن آهنگ رد تماس یوسف زمانی


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 201 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

خرید رپورتاژ تبلیغات باعث افزایش رتبه سایت شما می شود

دوشنبه 28 آذر 1401
12:26
زندگی نیوز

 خرید گزارش های تبلیغاتی باعث پیشروی کسب و کار شما می شود. این مجموعه با همکاری با معتبرترین برندها و استارت آپ ها خدمات تخصصی در زمینه سیستم ها و خدمات دیجیتال مارکتینگ و گزارش تبلیغاتی ارائه می دهد. این ربات ها بک لینک ها را رعایت کرده و امتیاز ویژه ای را به سایت مورد نظر اختصاص می دهند. گوگل می تواند بین محتوای با کیفیت و محتوای مفید تمایز قائل شود. بک لینک ها یکی از عوامل اصلی تعیین کننده محبوبیت و اعتبار یک وب سایت از دیدگاه موتورهای جستجو هستند و بک لینک ها را می توان به طور جدی با تولید محتوای وب سایت یکی دانست.خرید رپورتاژ تبلیغات باعث افزایش رتبه سایت شما می شود رپورتاژ سایت در دو زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت و ایجاد محتوای عالی و منحصر به فرد یکی از اصول اصلی این مجموعه عظیم است و توسط حرفه ای ترین سازندگان سئو و محتوا اداره می شود. یکی از روش های تبلیغات حرفه ای انتشار اخبار تبلیغاتی است. این روش مدتی است که جایگزین تبلیغات بنری شده است. دیوان بازرگانی بین‌المللی در قانون تبلیغات خود مصوب 1376، آگهی‌ها را باید برای بینندگان تشخیص دهد و نمونه بارز این پدیده در سال‌های اخیر برنامه‌های ایرانی مانند برنامه عمو پولان است. از تلویزیون ملی تماشا کرد. ، ارائه شده توسط داریوش فضیایی. تهیه و نامگذاری شد.

این شرکت در زمینه سئو بسیار فعال است و از قابلیت های بالایی برخوردار است. خلاصه خیلی چیزا می تونیم بگیم! گزارش خبری چیست و چه تاثیری بر کسب و کار اینترنتی شما دارد؟ این تیم بزرگ ابتدا نیاز شما را مشخص کرده و پس از بررسی و تجزیه و تحلیل کلیدواژه های مورد نیاز و همچنین موضوع انتخابی، در مدت زمان کوتاهی گزارشی منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهند. این تیم عالی تمام جزئیات لازم در مورد هر رسانه ای را که در نظر دارید به دقت بررسی می کند. استفاده از حساب تبلیغاتی که به طور مداوم در سایت های برتر قرار می گیرد، یک راه عالی برای حفظ اعتبار سایت شما است. این مقاله تعدادی از پرفروش ترین مدل های لپ تاپ را توضیح می دهد و پس از معرفی هر نوع لپ تاپ، لینک شما را به صفحه ای می برد که می توانید آن محصول را خریداری کنید. پس از ورود به حساب تبلیغاتی دانشگاه Edu خود، این موارد را خواهید داشت. اما به طور کلی برای افزودن رپورتاژ آگهی باید هزینه ای پرداخت کنید که میزان این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. این مجموعه خدمات رپورتاژ آگهی بر اساس جدیدترین تکنیک ها و در قالب سئو می باشد.
نشونت (neshoonet.ir) امروزه به یکی از آژانس های شناخته شده در زمینه تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است، بنابراین مشتریان آن را می توان به آژانس های مسافرتی مختلف (مانند: دلتابان، علی بابا، الی گشت، ستاره ونک، تیک بان، سام سر، سالیان سفر، اتیک گشت و...)، به سایت های فروشگاهی، سایت های محتوا و شرکت های فعال در سئو اشاره کرد. تبلیغات عمومی و بازاریابی موتورهای جستجو از جمله فعالیت های اولیه این وب سایت بود و پس از مدتی با گسترش تیم خود، می توانید در زمینه های مختلف دیگری مانند تولید محتوا، طراحی وب سایت و بازاریابی شبکه های اجتماعی Khai فعالیت کنید. در نوین مارکتینگ تمامی سفارشات شما از همان لحظه اول مدیریت و بررسی می شود و پس از پیگیری های متعدد خدمات مورد نظر را به شما ارائه می دهند. تعداد لینک های مستقیم ایجاد شده در روش لینک بیلدینگ فعلی PBN محدود است و لینک ها فقط در لایه اصلی استفاده می شوند که هیچ خطری برای سایت شما ندارد و بنابراین حداکثر امنیت را برای سایت شما به ارمغان می آورد و سپس در لایه چند صد لینک بعدی برای تقویت لایه اصلی ایجاد خواهد شد.
گزارشی با ویژگی های فوق می تواند رتبه هر وب سایتی را افزایش دهد و بازدید بیشتری را جذب کند. اصول انجام کارها بسیار پیچیده و ساده است و تیم کارکنان نوین مارکتینگ تمامی این اصول را به خوبی رعایت می کنند. به عنوان مثال، ابتدا اهداف شما را بررسی می کند و سپس بهترین کمپین های تبلیغاتی را به صورت سئو پسند و کاملاً جامع اعلام می کند. ارزش دامنه "DA": ارزش و کیفیت یک دامنه توسط Moz بر اساس سلامت هر دامنه و نحوه مقایسه آن با رقبای خود تعیین می شود. یکی از ویژگی های اصلی این سایت که برای من نشانه و راهنماست را ذکر کنم: تضمین کمترین قیمت های گزارش شده و همچنین خرید مستقیم و غیرمستقیم از ناشران بدون پرداخت کارمزد. من می خواهم وب سایت من در گوگل لیست شود، اما هیچ هزینه ای نمی پردازم. پیوند دامنه از جمله انتشار edu، gov و ... یکی از راه‌های افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما است و در نتیجه خدمات شما را بیشتر می‌کند و کسب‌وکارتان را ارتقا می‌دهد.

موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 172 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

بروشور مراقبت از پوست (بروشور با کیفیت و کاربردی دریافت کنید)

پنجشنبه 12 آبان 1401
14:08
زندگی نیوز

 راهنمای پوست و مو

جزوه پاکسازی پوست جزوه پاکسازی پوست
مراقبت از پوست مجموعه ای از تکنیک های مراقبت از پوست است که از پیری صورت جلوگیری می کند و به پوست طراوت و زیبایی می بخشد. به دلیل مزایای بسیار زیاد این تکنیک های مراقبتی، تعداد قابل توجهی از افراد برای دوره های آنلاین پاکسازی پوست اقدام می کنند و یکی از دغدغه های دانشجویان دوره آنلاین این است که به دنبال بروشورهای پاکسازی پوست هستند، اما از آنجایی که بهترین دوره آموزشی او است. است. بدنیا آمدن حضوری و یادگیری تکنیک ها به صورت عملی الزامی است، امکان دادن جزوه آنلاین وجود ندارد و باید در دوره حضوری شرکت کنید. من فاطمه حبشی مدیر سالن زیبایی VIP لی لی هستم. در این مقاله تجربه سالها مراقبت از پوست و دوره های آموزشی مربوط به آن را به اشتراک می گذارم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.
نمایش راهنمای مراقبت از پوست
مراقبت از پوست چیست؟
هیدرودرما، میکرودرما، پاک کننده، هیدرولیفتینگ، اسید اسید، جوانسازی و بسیاری دیگر از محلول های مراقبت از پوست، همگی برای مراقبت از پوست و مرطوب کننده پوست استفاده می شوند، به بازسازی، متحرک سازی و زیبایی چهره افراد کمک می کنند.
تمامی این تکنیک های مراقبت از پوست کاملا تخصصی بوده و با تکنیک های مختلف برای انواع پوست اعمال می شود، بنابراین باید توسط کارشناسان مجرب و حرفه ای که دوره های معتبر را گذرانده اند انجام شود تا حداکثر نتیجه را به دست آورد و پس از اتمام درمان پوست، تفاوت های پوستی برطرف شود. قابل مشاهده
مهم ترین و مهم ترین پوشش برای کل بدن انسان پوست است که بیش از 2 متر مربع فضا را اشغال می کند و علاوه بر تاثیر زیادی که در زیبایی و جوانی فرد دارد در محافظت از بدن او نیز نقش دارد. از . نور خورشید و تولید مثل ویتامین D برای محافظت از استخوان
همچنین بخوانید : تست پاکسازی پوست (روش موفقیت در تست های عملی حرفه ای برای پاکسازی پوست)
مراقبت از پوست به افراد کمک می کند تا با بهترین و جدیدترین متدهای روز دنیا از پوست خود مراقبت کنند و سلامت خود را تضمین کنند. این صنعت سال هاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و رشد بسیار سریعی داشته است. یادگیری همه چیز در مورد مراقبت از پوست می تواند به یک حرفه بسیار مفید و زیبا تبدیل شود، نه تنها به افراد کمک می کند تا پول در بیاورند، بلکه دانش آموزان نیز می توانند به دیگران کمک کنند تا چشمانشان بهتر شود. .
چه چیزی در مراقبت از پوست ضروری است و چرا استفاده از آن مهم است؟
تمرکز اولیه مراقبت از پوست، حفظ سلامت پوست است، نه تنها برای زیباتر و جذاب‌تر کردن افراد، بلکه برای سالم بودن و عاری از بیماری‌ها.
مراقبت از پوست باعث بیماری های پوستی می شود که اغلب ناشی از پوست ناسالم و عدم رعایت نکات بهداشتی است. این روش مراقبت از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند و به بازیابی حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی و بدون لک و چین و چروک دارد، اما با گذشت زمان و افزایش سن، لایه های پوست نازک می شوند، چین و چروک روی سطح ظاهر می شود و در نهایت با نگاه کردن در آینه، علائم پیری در صورت ظاهر می شود. مراقبت از پوست با مراقبت از پوست و تامین مواد مغذی مورد نیاز آن، این روند را کند می کند و سلامت و شادابی پوست را تضمین می کند.
افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس یا افرادی که حساسیت‌های پوستی شدید دارند ممکن است علائم بیشتری را در نتیجه مراقبت از پوست تجربه کنند، بنابراین این درمان باید توسط متخصصی انجام شود که نوع پوست آنها را می‌شناسد و به طور استراتژیک از آن استفاده می‌کند. به طور خاص برای پوست شما طراحی شده است.
همچنین بخوانید : تزریق ژل دائمی به لب، پیشانی، گونه و بینی
اگر علاقه مند به یادگیری تکنیک های مراقبت از پوست و کسب درآمد با آن هستید، بهتر است در دوره های با کیفیتی که توسط متخصصان مجرب برگزار می شود شرکت کنید. دوره های آنلاین و از راه دور برای یادگیری این تکنیک چندان مناسب نیستند زیرا باید مراقبت از پوست را با دستان خود یاد بگیرید و به جزئیات آن توجه زیادی داشته باشید. دانش‌آموزان سخت‌کوش و کوشا که همیشه می‌خواهند بهترین باشند، کتابچه راهنمای آموزشی حضوری را دریافت می‌کنند که می‌تواند منجر به درآمد آنها در آینده شود.
چه نوع دوره های مراقبت از پوست وجود دارد؟
متأسفانه در کشور به مراقبت از پوست به اندازه کافی بها داده نمی شود و بسیاری از افرادی که تجربه کافی برای ارائه چنین خدماتی ندارند مشترک مراکز نامعتبر می شوند که به دلیل کیفیت ناکافی نتایج خوبی را به همراه ندارند.
اگر این تکنیک ها را در مراکز آموزشی معتبر بیاموزید، مطمئناً از دیگر افراد متمایز خواهید شد و پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.
بسیاری از افراد بدون دانش کافی از این تکنیک ها در خانه استفاده می کنند که می تواند به سلامت پوست آسیب برساند. دوره های مراقبت از پوست با کیفیت بالا به صورت کارگاهی برگزار می شود و مراحل تشخیص، پیشگیری و درمان را ارائه می دهد. این دوره ها منبع بسیار مفیدی هستند که به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به متخصصان مراقبت از پوست آموزش می دهند.
در این دوره ها آناتومی و انواع پوست به افراد آموزش داده می شود تا بتوانند بر اساس نوع پوست خود مشاوره های لازم را به مراجعان ارائه دهند. در مرحله بعد دانش آموزان نحوه پاکسازی، آبرسانی، رفع تیرگی، ناخالصی ها و کک و مک را یاد می گیرند. در این دوره انواع ماساژ، شناخت ابزار و ابزار کار و رفع جوش نیز آموزش داده می شود.
اصول اساسی در مراقبت از پوست چیست؟
افرادی که از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنند باید از ضد آفتاب های مناسب استفاده کنند و از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند. فراموش نکنید که پس از مراقبت مناسب از پوست، به دانش آموزان باید نحوه مراقبت از پوست خود را آموزش داد. افرادی که مشکلات مراقبت از پوست دارند باید هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب بزنند و از راه حل های حرفه ای برای مشکلات پوستی استفاده کنند.
همچنین بخوانید: دیپلم تکنسین حرفه ای و مجوز بین المللی (نحوه دریافت آن)
راه های مقرون به صرفه زیادی برای خرید محصولات و لوازم جانبی مراقبت از پوست وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید تا بتوانید بر اساس بودجه و نیاز خود انتخاب درستی داشته باشید.
ما دوره های مراقبت از پوست را با قیمت های مختلف ارائه می دهیم. دوره های ارائه شده به دو دسته دوره های مقدماتی و مبتدی و دوره های پیشرفته و تخصصی تقسیم می شوند. برای کسب درآمد بهتر، بهتر است ابتدا به دوره های مقدماتی بپیوندید و پس از یادگیری اصول، با دوره های پیشرفته همراه شوید تا نکات کوچک و سودآوری را یاد بگیرید.
در دوره های پیشرفته و تخصصی می توانید به کتابچه راهنمای تمیز کردن چرم که همه به دنبال آن هستند دسترسی داشته باشید و سطح مهارت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. آرایشگران، تکنسین های پوست، رنگ شناسان و هنرمندان آرایش باید دوره های تخصصی مراقبت از پوست را بگذرانند و کسانی که می خواهند یاد بگیرند که چگونه از پوست خود مراقبت کنند تا سلامت پوست خود را بهبود بخشند، می توانند دوره های مقدماتی و مقدماتی را بگذرانند.
من فاطمه حبشی مدیر سالن زیبایی لی لی وی آی پی هستم. ما همراه با همکاران مجرب و حرفه ای خود بهترین آموزش را به دانشجویان و خدمات پیشرفته مراقبت از پوست را به مشتریان خود ارائه می دهیم و در عین حال بروشورهای کارآمد و کاربردی را نیز ارائه می دهیم. دانشجویان علاقه مند و کسانی که می خواهند پیشرفت کنند در مسیر حرفه ای هستند. اگر با نوع پوست خود آشنا نیستید و به درستی آموزش ندیده اید، به شدت توصیه می شود که مراقبت های غیرعادی پوست را در خانه انجام ندهید.

موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 237 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

بهترین قیمت را می توان در فروشگاه اینترنتی پینسیل تجربه نمود

جمعه 15 مهر 1401
13:46
زندگی نیوز

همینطور برای محافظت بیشتر طبیعت میتوانید یک بسته دستمال بزرگ بخرید و بعد به کمک این فرشته کوچولوی عزیز تعدادی از دستمال کاغذیها را در یک کیف پارچهای کوچک قرار دهید تا در مدرسه همراه داشتهباشد. در سنین کودکی و نوجوانی، حاضر شدن در موقعیتهای اجتماعی در کنار دوستانی که هویت شخص را تصدیق میکنند و باعث افزایش میزان اعتمادبهنفس و عزت نفس او میشوند، برای حفظ سلامت روح و روان حیاتی است. آبرنگ های جیوتو با کیفیت ساخت بالا و رنگهای پوششی جذاب و همچنین قیمت پایین باعث میشه یک انتخاب خوب در سبد خرید لوازم تحریر خانواده جای داشته باشه. مطمئنا همهی ما با برند معروف فابر کاستل آشنایی داریم. از کاربرد هایشان در دستان دانش آموزان در مدرسه گرفته تا دانشجویان در دانشگاه ها و کارمندان و کارکنان شرکت ها و ادارات از معروف ترین و پرکاربرد ترین لوازم التحریر ها می توان خودکار، مداد ،دفتر و پاکن را نام برد .اما دسته بندی کلی لوازم التحریر را می توان به گروه های نوشت افزار تحصیلی، لوازم اداری و لوازم بایگانی تقسیم کرد. در بسیاری از مواقع، استرس مدرسهای از عدم موفقیت در راضی کردن دوستان و همسالان ناشی میشود. در بیشتر مواقع، معلمان مهربان و توانا قدرت ایجاد تغییرات شگرفی در مسیر زندگی دانشآموزانشان دارند و میتوانند با رقم زدن تجربهی تحصیلی سازنده، آینده آنها را به شکل مثبتی دستخوش تغییر کنند.

 
اگر والد دانشآموزی هستید که با معلم یا معلمانش رابطه ی خوبی ندارد و به همین دلیل مدام درگیر استرس مدرسهای میشود، حتما موضوع را با معلمان در میان بگذارید و به دنبال راه چارهای برای بهبود تجربه ی تحصیل او باشید. کمدهای جداگانه برای هر دفتر (به تعداد مورد نیاز هر دفتر) برای تهیه کمد برای دفتر کار بهتر است که کمدهای متناسب با محیط کار (مدرن یا کلاسیک) را انتخاب کنید. بادپرک خودکار فانتزی رنگی را از برندهای معتبر داخلی تهیه کرده است که هم کیفیت خوبی دارند و هم تامدتها قابل استفاده هستند. استفاده از خودکار روان، زیبا و شیک برای راحتی شما هنگام نوشتن تأثیر مستقیم دارد. در هنگام خرید توجه داشته باشید که هر کالای لوکس و گرانقیمتی لزوما کیفیت بالایی را ارائه نمیدهند. قیمت نیز یک امر مهم است که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا شما می توانید دو کالا از دو برند را پیدا کنید که قیمت یکسان دارند اما کیفیت آن ها متفاوت است، بنابراین بهترین کار این است که از برند های قدیمی مانند پلیکان استفاده کنید که امتحان خود را پس داده اند و از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار هستند . در این میان فراموش نکنید که قلدری ممکن است در فضای مجازی هم صورت بگیرد، بنابراین با برقراری ارتباط مبتنی بر اعتماد متقابل با دانشآموزان، از آنها بخواهید هر گونه تخلف مجازی را به شما گزارش دهند.
 
باغ گیاهشناسی تهران هم از جمله فضاهایی است که کودکان به همراه خانوادههای خود میتوانند اطلاعات خوبی درباره گیاهان و گونههای مختلف آنها بهدست آورند، بنابراین از جمله مکان های مناسب کودکان در تهران برشمرده میشود. همواره همه ما قبل از اینکه خریدی را انجام دهید شاید شبیه لوازم تحریر موردنظر را در خانه نیز بهصورت نو و استفادهنشده داشته باشیم، بهتر است در این صورت حتی اگر شک هم داریم یکبار کمدهای قدیمی را بگردیم و بعد لیست را مجددا بنویسیم. لیست لوازم التحریر کلاس اول بچههای کلاس اولی ذوق زیادی دارند زیرا قرار است خواندن و نوشتن یاد بگیرند. بدون داشتن خودکار نوشتن غیرممکن است. کرونا به عنوان یک برند ایرانی ارزان و با کیفیت شناخته شده است که محصولاتی نظیر ماژیک وایت برد، جوهر یدک ماژیک، خط کش، ست ابزار ترسیم، پرگار، خودکار رنگی، غلط گیر، تراش و پاک کن را تولید کرده و در سال های اخیر نیز کاغذ A4 با نام این برند نیز در بازار به فروش می رسد. از عوامل اصلی بروز استرس مدرسهای، میتوان نداشتن دوستان کافی، مواجه شدن با بیاعتنایی از جانب گروه دوستان، همکلاسی نبودن با دوستان صمیمی و همسطح نبودن با دوستان را نام برد. باید توجه داشت که عوامل داخلی، همچون ترس از موفقیت، هم میتوانند به اندازه عوامل خارجی در بروز استرس مدرسهای تأثیرگذار واقع شوند.
 
در این مقاله از دیجیکالا مگ، ابتدا به بررسی عوامل اجتماعی بروز استرس مدرسهای میپردازیم و سپس ۱۱ مورد از عوامل مرسوم بروز این نوع استرس را بررسی میکنیم. بنابراین، توجه کردن به نوع رابطهی موجود میان دانشآموز و معلمان، اهمیت بسیاری دارد. معمولا پیدا کردن دوستانی حامی و مناسب، برای دانشآموزان در تمام سنین اهمیت بسیاری دارد. به این ترتیب، اگر فرصت کافی و مناسب برای دیدن حیوانات در زیستبوم آنها برای کودکان مهیا نبود، باغوحشها فرصت خوبی را برای کودکان فراهم میآورند، البته به شرط اینکه حیوانات را در وضعیت مناسب نگهداری کنند. بهترین قیمت را می توان در فروشگاه اینترنتی پینسیل تجربه نمود. یکی از چالشهایی که اکثرا برای خرید لوازم تحریر فانتزی دارند قیمت بالای این لوازم میباشد. دوستان مدرسهای در عین حال که میتوانند عاملی انگیزشی برای حضور یافتن در مدرسه محسوب شوند، توانایی تخریب شخصیت دانشآموزان و کاهش تمایل آنها به ادامهی تحصیل را هم دارا هستند.

موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 221 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

مه پاش صنعتی – مه پاش فیتینگی – مه پاش مرغداری

دوشنبه 29 فروردين 1401
21:23
زندگی نیوز

فیلتر پلی فسفات برای زمانی که آب تحت فشار نیست، به منظور رسوب گیری و از فیلتر نمدی در سیستم مه پاش جهت حذف ذرات و جرم آب استفاده می گردد. شاید بسیاری از افراد و کسانی که به دنبال خرید شیر برقی آبیاری هانتر تصور کنند که مصرف برق این ابزار بسیار بالاست و مقرون به صرفه نیست، اما با توجه طراحی دستگاه میتوان گفت که جریان برق مصرفی شیر برقی آبیاری بسیار کم است و برای کسانی که میخواهند کیفیت آبیاری زمین زراعی خود را افزایش دهند، بسیار به صرفه است. وجود یک شیر برقی آبیاری هانتر به افراد این امکان را میدهد که بتوانند با اطمینان خاطر از سیستم قطع و وصل کردن آب، به راحتی از ابزار فوق استفاده کنند. اگر آبیاری محیطهای مختلف زمین کشاورزی برای شما دشوار است و بخواهید سرعت آبیاری را بهبود ببخشید بهتر است به دنبال خرید شیر برقی آبیاری هانتر از یک فروشگاه معتبر باشید. شما می توانید با مراجعه به استوک فروشی ها یا مغازه هایی که تجهیزات دست دوم می فروشند، آگهی های فروش یا برنامه هایی مانند دیوار یا شیپور وسیله مورد نیازتان را جستجو و پس از بررسی سالم بودن آن اقدام به خریداری نمایید. شیر برقی هانتر توسط کنترلرها (از جمله کنترلر هانتر و یا تایمرهای دیجیتال و مکانیکی) قابل کنترل کردن میباشد.بر روی کلاهک در دار شیر های برقی هانتر یک پیچ ساخته شده است که توسط آن میتوان جریان سیال را به طور دستی قطع نمود و کارهایی مانند امور مربوط به تعمیرات و نگهداری شیر برقی را روی خط و بدون بروز زحمتی انجام داد. 

 

به طور کلی، در کاربردهای فشار بالا از پمپ های پلانجری به جای پمپ پیستونی استفاده می شود. به طور کلی استفاده از این مدل مه پاش، مزیت های زیادی را ایجاد می کند. حالت کلی شیر برقی آب را یک بدنه فلزی به همراه یک بویین تشکیل داده اند که بویین همان سیم پیچی با خاصیت مغناطیسی بالا می باشد. این تاریخ طولانی می تواند ما را برای ساختن آینده ای درخشان،به کمک کار خلاقانه و مداوم ،مصمم تر کند. پاسخ: خیر، در داخل این پکیج شما نازل، لوله و تجهیزات لازم برای نصب را دریافت خواهید کرد. مجموعه مه پاش صنعت همراه شما خواهد بود تا بتوانید مه پاش دلخواه خود را با معیارهای استاندارد انتخاب کنید. مثلا شما می توانید دستگاه تایمر آبیاری خانگی را تنظیم کنید تا هر روز ساعت 7 صبح به مدت نیم ساعت باغچه شما را آبیاری کند و این برنامه را هر 8 ساعت یکبار در طول روز تکرار کند. آشنایی با برتولینی تاریخچه ئیدرومکانیکا برتولینی به سال ۱۹۱۸ و سالهای برآمدن ماشین های کشاورزی باز می گردد؛آغاز به کار شرکت هایی که پیشگام مکانیزاسیون و کاستن سختی جانفرسای کار کشاورزان بودند. هانتر از اولین برندهایی بود که بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ با آن وارد حوزه اتوماسیون شدیم.

 

شستشو های اتوماتیک قدیمی تر - که اکثریت آنها قبل از سال 1980 ساخته شده بودند - از مسواک هایی با نایلون نرم استفاده می کردند که تمایل داشتند یک سپرده نایلونی به شکل مویی به نام علامت قلم مو را روی رنگ وسیله نقلیه بگذارند. این فیلترها، در ابتدای شیر آب نصب میشوند و مانع از ورود آلودگی ها و ذرات مزاحم به سیستم آبیاری می شوند. نوع نصب و راه اندازی سیستم های مه پاش از لحاظ تعداد نازل مورد نیاز، متراژ لوله ها، نوع پمپ، نحوه ی پاشش نازل ها و… اگر میخواهید در مورد نحوه کار شیر برقی هانتر بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید. شیر برقی PGV-101G هانتر دارای سلونوئید 24 ولت میباشد که قابلیت اتصال به تمامی کنترلر های برقی هانتر را دارا میباشد. با خرید شیر برقی آبیاری مناسب خود میتوانید در هر زمان که به این دستگاه نیاز داشتید، به راحتی و بدون سرویسهای دورهای از آن استفاده کنید. کنترلر آبیاری نیاز به نیروی انسانی برای قطع و وصل کردن آب را کاهش می دهد و به همین علت در کاهش هزینه ها در مقیاس بزرگ نقش بسزایی دارد. پاسخ: بله، بدهی است که مه پاش هر جا که نیاز به افزایش رطوبت و کاهش دما دارد میتوان استفاده کرد.

 

همچنین رطوبت جزو لاینفک این محیط می باشد که از طریق آن می توان به حفظ رطوبت و دما در این محیط کمک نمود. در سیستم شیر برقی آبیاری هانتر، قابلیت نصب بر روی لوازم مه پاش وجود دارد که باعث کنترل دما و رطوبت خواهد شد. این ابزار کلیدی برای آبیاری درختان و فضای سبز بسیار کاربردی است و باعث میشود تا روند آبیاری به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام شود. سیستم آبیاری گیاهان و درختان برای بسیاری از کشاورزان دارای اهمیت است و از این رو خرید شیر برقی آبیاری هانتر به کسانی که در این زمینه فعال هستند توصیه میشود. عملکرد شیر برقی آبیاری هانتر به گونهای است که برای کشاورزان و باغداران بسیار حائز اهمیت است، چرا که باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و میتوانند سرعت آبیاری را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. وجود سیستم مه پاش باعث میشود تا آب به شکلهای مختلف و اندازههای گوناگون خارج شود که این امر برای بسیاری از کشاورزان دارای اهمیت است. افراد با داشتن یک ابزار تخصصی میتوانند کیفیت و زمان آبیاری محیط خود را تنظیم کنند که این امر باعث صرفه جویی در هزینهها خواهد شد.

 

https://abniro.com/misting/


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 278 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

تشخیص نوع مجازی ساز در ماشین مجازی لینوکس

سه شنبه 25 آبان 1400
13:58
زندگی نیوز

 


مجازی ساز ها دارای انواع متفاوت و گوناگونی هستند؛ هر کدام از آن ها نیز ویژگی و کارایی مختص به خود را دارند و نمی توان آن ها را یکسان دانست.

ممکن است شما هم به یک سرور دسترسی پیدا کنید و قصد این را داشته باشید که بدانید سرور شما فیزیکی است یا مجازی که برای این کار، باید از ماشین مجازی لینوکس بهره بگیرید.

تشخیص نوع مجازی ساز

برای تشخیص نوع مجازی ساز می توان از چند روش استفاده کرد؛ روش اول با کمک نرم افزار virt-what است. با استفاده از این نرم افزار می توان سرور و نوع مجازی ساز آن را تشخیص داد.

virt-what می تواند انواع مجازی ساز ها از OpenVZ و Docker گرفته تا LXC و XEN را تشخیص دهد؛ در این روش شما می بایست virt-what را در Fedora Linux و CentOS نصب کنید که این کار با وارد کردن دستور
"  dnf install virt-what #  " امکان پذیر خواهد بود.

افرادی هم که از CentOS 6 یا CentOS 7 استفاده می کنند، باید کد
"  yum install virt-what #  " را وارد نمایند.

شما می توانید virt-what را در Debian Linux و Ubuntu نیز با وارد کردن کد "  apt-get install virt-what # " نصب کنید؛ بعد از اینکه برنامه virt-what را نصب کردید، باید کد "  virt-what # " را با Root user یا همان کاربر Root اجرا کنید.

زمانی که دستورات بالا را به صورت کامل اجرا کرده باشید، نوع مجازی ساز آن سرور مجازی به شما گفته خواهد شد؛ اگر هم پیام یا اطلاعاتی را مشاهده نکردید، به این معنی است که آن سرور فیزیکی بوده و مجازی نیست.

شما می توانید با اجرای کد "  man virt-what $ " راهنمای نرم افزار
 virt-what را نیز ببینید.

در روش دیگر، شما می توانید با وارد کردن کد systemd-detect-virt $ نوع سرور مجازی را به راحتی بفهمید؛ برای دیدن راهنما نیز باید کد
 man systemd-detect-virt $ را بزنید.

روش آخری که برای تشخیص نوع مجازی ساز در این مقاله گفته می شود، مربوط به Dmidecode است؛ شما باید آن را به عنوان یک تکه کد Shell Script به صورت زیر اجرا کنید:
or i in system-manufacturer system-product-name

do

sudo dmidecode -s $i

done

اگر اجرا کردن کد بالا برای شما کمی دشوار بود، می توانید آن را به صورت یک خط نیز استفاده کنید؛ کد یک خط شما به صورت "   # for i in system-manufacturer system-product-name; do sudo dmidecode -s $i; done " است.

 جمع بندی نهایی

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، حدودا 2 یا 3 روش برای تشخیص نوع مجازی ساز سرور یا ماشین مجازی لینوکس را گفتیم؛ اما روش های بیشتر دیگری هم وجود دارد که می توانید در گوگل مطالب مربوط به آن ها را بخوانید و یا ویدیو هایشان را تماشا کنید.

 


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 1820 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

پودر نانو با خاصیت آبگریزی و آنتی استاتیک روی بدنه اتومبیل یک لایه محافظ ایجاد می کند

دوشنبه 27 ارديبهشت 1400
13:42
زندگی نیوز

 

همچنین ه هنگام انجام عملیات شستشوی در محیط های باز دستگاه کارواش صنعتی های متحرک با عملکرد خود تاثیر دوچندانی در دستیابی به پاکیزگی در بالاترین سطح ممکن می گذارند. همچنین پمپ کارواش کارچر دارای سیستم خنک کنندگی سیم پیچ با استفاده از آب ورودی به دستگاه می باشد. کارواش صنعتی HDS 1020 از نوع سه فاز صنعتی آب گرم بوده و برای مصارف سنگین صنعتی استفاده می شود. لذا استفاده از آنها آموزش خاصی مورد نیاز نیست. شلنگ فشار قوی: شلنگ کارواش صنعتی کارچر بافته شده از فولاد می باشد و در مقایل دما و فشار آب مقاومت بالایی دارد. در این حال، گروه توسعه صنعتی و بازرگانی آرکا تجارت اقدام به ارائه و عرضه طیف وسیعی از کارواش ها با برند کارچر (KARCHER) آلمان در کشور عزیزمان ایران نموده است و امید دارد بتواند با ارائه محصولات با کیفیت از این برند مطرح و صاحب نام جهانی و همچنین با خدمات پس از فروش عالی، گام موثری در ارتقاء کیفیت نظافت در ایران برداشته و همواره رضایت مندی مشتریان را با خود به همراه داشته باشد. انتهای لانس دارای خمیدگی جهت دسترسی به قسمت های دور از دسترس است. نکته مهم بعدی برای انتخاب و خرید نازل کارواش، توجه به ضمانت های ارائه شده توسط فروشنده و نمایندگی این محصول است تا در صورت وقوع هرگونه مشکل، به سرعت قطعه تعویض یا تعمیر گردد.

نازل و بدنه در این نوع آبپاش به صورت جداگانه قرار دارند و قابل تعویض هستند، همچنین به صورت جداگانه فروختهمیشوند. دور آبیاری در این تایمر از 1 ساعت تا 72 ساعت ( 1، 2، 3، 4، 6، 8، 12، 24، 48 و 72 ساعت) و همچنین برای 1 هفته نیز قابل تنظیم است. این دستگاه مصرف آب و مواد شوینده را در امر شستشو به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. میزان فشار و دبی آب در وهله اول می بایست مد نظر قرار گیرد. پمپ با عملکرد خود فشار آب را افزایش داده و آب پس از تغییر فشار ایجاد شده ، به سمت تفنگی حرکت می کند. با توجه به سطح بزرگ این وسایل نیز بهتر است از نازل هایی استفاده شود که دارای زاویه پاشش بزرگی باشد. این شرکت برای تضمین دوام محصولات خود به مشتریان خود ، فقط از پلی اتیلن با کیفیت بالا برای تولید استفاده می کند.

در فصل سرد تایمر را در محفظهتر قرار دهید تا از یخ زدگی جلوگیری شود. از سوی دیگر دستگاه کارواش صنعتی های آب سرد با توانایی پاشش اب حداکثر تا دمای 60 درجه ، در شستشوی اتومبیل ها ، نمای ساختمان ها و فضا های داخلی و تاسیسات کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. کارواش های سری HDS شرکت کارچر آلمان (KARCHER) به صورت آب گرم هستند و و می توان از آنها در صنایع سنگین استفاده کرد. واترجت ها یا کارواش های صنعتی کارچر (KARCHER) آلمان دارای قدرت بالا در نظافت صنعتی ماشین آلات صنعتی به خصوص ماشین آلات راهسازی می باشند. تفنگی کارواش کارچر دارای ایمنی بالا است و هیچ گونه ضربه ای را به دست اپراتور منتقل نمی کند. نحوه ی کار دستگاه کارواش صنعتی ها بدین گونه است که ابتدا آب از منبع اولیه و با فشار 4 بار وارد دستگاه می شود . معمولا ساخت و تولید پمپ کف پاش کارواش به گونه ای است که ورق ۳ میلی متر با جوش سراسری در آن به کار رفته شده است. کارواش الکتریکی نیازمند منبع الکتریکی و کارواش بنزینی نیازمند سوخت فسیلی است و از آنجا که کارواش الکتریکی آلودگی ندارد برای محیط های بسته نیز مناسب می باشد.

پودر نانو با خاصیت آبگریزی و آنتی استاتیک روی بدنه اتومبیل یک لایه محافظ ایجاد می کند که نه تنها مدت زمان بیشتری اتومبیل را تمیز نگاه می دارد بلکه قادر است از رنگ بدنه در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز به خوبی محافظت نماید و از محو شدن زودرس رنگ جلوگیری به عمل آورد. این دستگاه ها بهترین راه حل نظافتی را برای صنایع مختلف ایجاد می کنند. معمولا از کارواش فشار قوی آب سرد برای شستشو و نظافت هر وسیله ای استفاده می کنند برای بهره گیری از واترجت آب سرد نیازی به وجود سیستم گرم کن نمی باشد. دستگاه کارواش صنعتی ها به لحاظ تفاوتشان در دمایی که ایجاد می کنند ، از سوی کاربران به منظور انجام عملیات گوناگون نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند. پس از آن کاربر با اعمال نیرو بر تفنگی ، آب با فشار بالا را از طریق لنس به نازل منتقل کرده و از طریق نازل های موجود اب با فشاز بسیار بالاتری از دستگاه خارج می گردد. پمپ کارواش صنعتی مدل LW3016S با فشار 110 بار با دبی خروجی 11/2 لیتر در دقیقه و قدرت 3 اسب بخار و دور موتور 1400 دور در دقیقه بهمراه شیر فشارشکن یا بای پس و کوپله شده با الکتروموتور موتوژن تبریز (یا الکتروژن) با توان 2.2 کیلو وات یا 3 اسب بخار و تک فاز می باشد.

 


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 268 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

وزیر ارتباطات تشریح کرد: بسته‌های اینترنت شبانه حذف شد

شنبه 16 اسفند 1399
1:51
زندگی نیوز

 

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات گفت: واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد، ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند.
 

به گزارش خبرنگار « نبض فناوری» «محمدجواد آذری جهرمی» در کانال تلگرامی خود به سوالاتی که کاربران از او پرسیده بودند پاسخ داد. وزیر ارتباطات که از طریق این کانال مستقیم با مردم صحبت می‌کند درباره وضعیت اینترنت، قیمت بسته‌ها، تولیدگوشی بومی، انحصار مخابرات و شرکت زیرساخت و اینترنت نسل پنجم توضیحاتی ارائه کرد.

ابلاغیه‌ای که بسته‌های شبانه را حذف کرد

حذف بسته‌های اینترنت شبانه از سوی اپراتورها مسئله‌ی است که بارها توسط کاربران پرسیده شده است. پاسخ به این سوال در گذشته این بود که رگولاتوری دستور حذف بسته‌ها را داده است اما وزیر ارتباطات در توضیحات خود جزییات تازه‌ای را درباره حذف این بسته‌ها ارائه کرد.

وی ارائه بسته‌های شبانه اینترنت از سوی اپراتورها را یک درخواست درست و منطقی خواند و اشاره کرد: در بسیاری کشورهای دنیا این بسته‌ها ارائه می‌شود. اما واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی در کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد و ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تاثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آن‌ها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سرکلاس حاضر شوند.

بر اساس این ابلاغیه، منطق زیر پا گذاشته بود؛ منطقی که ایجاب می‌کند ساعت ۱ شب بسته‌های ارزان قیمت ارائه شود. همین منطق باعث شد ما دوباره اپراتورها را فرا بخوانیم و به آن‌ها توصیه کنیم بسته‌های شبانه را ارائه کنند تا بخشی از بار شبکه به ساعت‌های کم‌باری انتقال دهند. البته ما دخالتی در این موضوع نداریم و به نظر می رسد اگر یک اپراتور بسته شبانه ارائه کند، در بازار رقابتی اپراتورهای دیگر نیز چاره‌ای ندارند جز این که بسته شبانه تعریف کنند.

آذری جهرمی درباره انحصار شرکت زیر ساخت افزود: این شرکت بعد از خصوصی‌سازی به عنوان بخش دولتی مخابرات فعالیت خود را آغاز کرد. با قانونی که در اجرای سیاست‌های کل اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی مخابرات مطرح و توسط مجلس تصویب شد اکنون اینترنت در ایران به صورت انحصاری در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است و ما در تلاش هستیم با تفسیری که از این قانون وجود دارد و اختیاراتی که در دست دولت است، استفاده کرده و شرایطی را فراهم کنیم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم واردات پهنای باند از طریق شرکت‌های مختلف میسر و انحصار شرکت زیرساخت شکسته شود.

با مصوبه مجلس اینترنت قطعا گران خواهد شد

مسئله‌ای که بیشتر کاربران در کانال تلگرامی از وزی ارتباطات پرسیدند مربوط به مصوبه مجلس و احتمال گرانی اینترنت بود، او در پاسخ به این سوال تاکید کرد در صورت تصویب شدن این مصوبه، قطعا اینترنت گران خواهد شد.

آذری جهرمی درباره مصوبه مجلس برای افزایش حق سهم اپاتورها گفت: باید منتظر بمانیم، گفتنی‌ها را گفته‌ایم. مجلس به مصوبه قبلی ابهام وارد کرده و آن را به کمیسیون تلفیق برگردانده است. دو روز قبل کمیسیون تلفیق در این زمینه جلسه‌ای داشته‌اند که هنوز اطلاع رسمی از نتیجه این جلسه اعلام نشده است.

مصوبه کمیسیون تلفیق باید در صحن مجلس به تصویب برسد. اگر مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حق السهم اپراتورها در هر شرایطی تصویب شود نیازی به این نیست که اجازه افزایش بهای تعرفه به اپراتورها داده شود به صورت طبیعی اینترنت گران می‌شود. سقف قیمت اپراتورها برای هر گیگ اینترنت ۴۰ هزار تومان است، اگر مالیاتی که دولت از اپراتورها می‌خواهد بگیرد افزایش پیدا کند، اپراتورها هم می‌توانند سقف مجوز تعرفه را بالا ببرند و این اتفاقی است که با قانونی شدن این مصوبه اتفاق خواهد افتاد و اینترنت صد درصد گران خواهد شد.

در واقع این مصوبه مجلس قطعا باعث گرانی اینترنت خواهد شد، قبلا هم گفته بودم که گرانی اینترنت ضد توسعه و رشد فناوری اطلاعات در ایران است. در هر صورت اگر این مصوبه قانون شود برای همه لازم الاجراست. اکنون تمام صحبت ما با مجلس، نمایندگان و افکار عمومی این است که در یک روال مردم سالاری در خصوص موضوعی که قرار است قانون شود گفت‌وگو کنیم. این اظهاراتی که برخی دوستان می‌گویند با اجرای این مصوبه اینترنت گران نمی‌شود کارشناسی نیست و واقعا تاثیر به سزایی در قیمت اینترنت در ایران دارد. به شخصه امیدوارم که این اتفاق نیفتد و منابع مالی مورد نیاز برای تولید و نظارت در فضای مجازی از منابع دیگری تامین شود. چرا که منابع دیگر و ردیف‌های دیگر برای تامین این خواسته نمایندگان وجود دارد. امیدواریم این مصوبه در کشور اجرا نشود.

وزیر ارتباطات درباره گران بودن اینترنت گفت: شاید بتوان گفت ما یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های جهان داریم اما این که گران به نظر می‌رسد این است که ارزش ریال ایران پایین است اگر در دنیا ۱ گیگ اینترنت موبایل ۲ یورو در نظر بگیریم به ریال در نظر بگیریم هر گیگ ۶۰ هزارتومان می‌شود، در خارج از ایران هم درآمدهای‌شان با یورو است و قابل قیاس با ایران نیست. نکته دومی که وجود دارد این است که اپراتورها در مقطعی در یک رقابت منفی، قیمت ها را دامپ (پایین آوردن قیمت به صورت غیرعادی) کردند یعنی قیمت‌ها را پایین آوردند برای این‌که سایت رقبای‌شان که اینترنت خانگی بود را از مدار خارج کنند. این رقابت تا حدی پیش رفت که کاربر آنها با این فرایند عادت کردند و دیگر امکان افزایش قیمت به شیوه سایر نقاط دنیا و یا روال منطقی را نداشتند. در این شرایط قیمت اینترنت ایران یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های دنیا است.

او درباره قیمت اینترنت در ایران گفت: در کشور سه اپراتور تلفن همراه و بیش از ۲۰ اپراتور که خدمات خانگی ارائه می‌دهند فعالیت می‌کنند. به لحاظ کلی ساختار شرکت‌های ارتباطی ایران در ارائه خدمات در بازار رقابتی است. معمولا در بازارهایی که به صورت رقابتی فعالیت می‌کنند و فضای انحصاری ندارند، تعرفه‌گذاری بر اساس رقابت است و همین رقابت قیمت بازار را مشخص می‌کند.

سقف قیمت هر گیگ اینترنت، ۴۰ هزار تومان است

وی افزود: دولت در تعرفه گذاری بسته‌های اینترنتی دخیل نیست و صرفا اپراتورها در رقابت‌ها با یکدیگر قیمت بسته‌ها را تعیین و آن را ارائه می‌کنند. آن چیزی که دولت مشخص می‌کند، سقف قیمت است. اکنون قیمت هر کیلوبایت اینترنت از سوی کمیسیون تنظیم مقررات که نهاد تصمیم‌گیر برای قیمت‌گذاری است، ۴دهم ریال است. بر همین اساس سقف قیمت برای هر گیگ اینترنت تلفن همراه می‌تواند ۴۰ هزار تومان باشد. البته اپراتورها می‌توانند در تنوع بسته با یکدیگر رقابت کنند. شرایط بازار و فضای رقابتی که بین آن‌ها وجود دارد قیمت را مشخص می‌کند.

او درباره این که چرا بسته‌های شبانه و نامحدود از سوی اپراتورها حذف شدند، گفت: این مسئله بیشتر به شرایط رقابتی بین اپراتورها برمی‌گردد. آن‌ها بسته‌های متناسب با ساعت‌ها و شکل‌های مختلف ارائه کنند. حذف بسته‌ها از سوی یک اپراتور باعث می‌شود کاربران به سمت اپراتور دیگری که این بسته‌ها را دارد، بروند. ما به عنوان تنظیم‌گر بازار باید مراقب باشیم اپراتورها با یکدیگر تبانی نکنند زیرا این کار به ضرر مشتریان تمام خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: مانند اتفاقی که دو ماه قبل رخ داد و دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در یک هماهنگی با یکدیگر قیمت‌ بسته‌ها را بالا بردند و برخی از بسته‌های پرطرفدار را حذف کردند. این مصداق تبانی است که ما به آن ورود کردیم، تذکر دادیم و به جریمه تهدیدشان کردیم تا بسته‌ها را به حالت قبل برگرداندند. ما برای کنترل بازار مقرراتی را برای اپراتور غالب در نظر گرفته‌ایم ‌از جمله این که اپراتورهای غالب برای تغییر مدل و قیمت بسته‌های خود باید از سازمان تنظیم مقررات اجازه بگیرند. این فرآیند، نظارتی است که ما بر آن‌ها داریم.

بسته‌های ارزان برای ساعات کم‌مصرف

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: منطق حکم می‌کند شبکه‌های ارتباطی نیز مانند شبکه‌های برق که ساعت اوج مصرف و کم مصرفی دارند، در ساعات کم مصرفی بسته‌هایی با قیمت کمتر ارائه بدهند تا به این واسطه مشتریان را به سمت ساعات کم‌مصرف هدایت کنند. در اوج مصرف اپراتور باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای توسعه شبکه انجام دهد و پس از توسعه شبکه، صرفا در ساعت محدودی می‌تواند از ظرفیت بالای توسعه داده شده کسب درآمد کند. بنابراین منطقی است اپراتورها در ساعت کم‌باری اینترنتی بسته‌هایی با قیمت کمتر ارائه دهند.

افتتاح اولین مرکز داده بین‌الملل

وزیر ارتباطات افزود: بر این اساس ما اولین مرکز داده بین‌الملل (ixp) را با نام منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموعه فرودگاه پیام دایر کردیم. این مرکز یکی از اجزای شبکه ملی اطلاعات است که در سند مصوب آمده است. زیرساخت این شبکه فراهم است و کارهای فنی نیز انجام شده تا ما را به سمتی ببرد که تا مرداد ۱۴۰۰ انحصار را شرکت زیرساخت برداریم. هر چند کار دشواری است؛ تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

دخالت‌های مدیریتی برای شکسته نشدن انحصار مخابرات

او درباره فیبرنوری و راهکاری که باعث می‌شود بقیه شرکت‌ها غیر از مخابرات نیز بتوانند بر بستر فیبرنوری به مردم اینترنت ارائه کنند گفت: در سال ۹۶ مصوبه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات تحت عنوان «بیت‌استریم» داشتیم. بر اساس این مصوبه مخابرات موظف است با شرکت‌های دیگر همکاری کند تا امکان ارائه خدمات به سایر شرکت‌ها فراهم شود. چند ماه قبل بین شرکت مخابرات ایران، آسیاتک و شاتل در تهران، قم، بوشهر و سایر استان‌ها قراردادهایی امضا شد تا این دو شرکت نیز بتوانند خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری که در انحصار مخابرات است را ارائه کنند اما سهامداران مخابرات همواره بر برداشتن انحصار نگاه بدبینانه دارند و دخالت‌های مدیریتی مانع از انجام این کار شد.

وی با تاکید بر اینکه مخابرات خیلی سخت در این مسیر حرکت می‌کند و ضمانت‌های اجرایی آن مصوبه نیز به اندازه کافی نیست، افزود: به خاطر دارم زمانی که قرار بود انحصار نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در اپراتور رایتل برداشته شود، همین خصلت مدیران مخابرات ایران در سهامداران رایتل هم وجود داشت و سهامداران تامین اجتماعی و وزارت رفاه پیگیر بودند که این انحصار شکسته نشود. آن زمان نیز من اعلام کردم شکستن این انحصار باعث رشد رایتل خواهد شد.

عملا نیز این اتفاق رخ داد و پس از این که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل توانستند این خدمت را ارائه کنند مشتریان رایتل ۱۰ برابر رشد کرد. زیرا وقتی بازار بزرگ می‌شود سهم آن شرکت هم بزرگ خواهد شد. ایستادگی مخابرات ایران به لحاظ اقتصادی غلط است و ضد تصمیم‌های خودشان است. از طرفی ما نیز باید ضمانت های اجرایی‌ محکم و مناسبی برای مصوبه‌ها داشته باشیم که در دستور کارمان است تا جرایم سنگینی را وضع کنیم.

اینترنت نسل پنجم گران نیست

او درباره این که آیا قیمت اینترنت نسل پنجم گران است، خاطرنشان کرد: زمانی که نسل پنجم برقرار شود، سرعت بالا می‌رود و میزان مصرف نیز به واسطه آن افزایش پیدا می‌کند. در دنیا معمولا این گونه است که به ازای ۱۰۰ درصد رشد ترافیک، قیمت ۵۰درصد کاهش پیدا می‌کند. این فرمول در تمام دنیا اجرایی می‌شود و اصولا قیمت اینترنت همواره نزولی است اما کمک می‌کنند ترافیک رشد کند و مصرف بالا برود. ما نیز این فرمول را در این چند سال داشتیم. تاثیر اینترنتی که توسط شرکت زیرساخت برای اپراتورها تامین می‌شود صرفا ۵ درصد است و ۹۵ درصد تعرفه مصرفی مردم به تصمیمات اپراتور برمی‌گردد. این تصوری که مطرح می‌کنند اینترنت در انحصار زیرساخت است پس گرانی‌اش به همین علت است، تصور غلطی است. تنها ۵ درصد از هزینه اپراتورها برای بسته‌های اینترنتی به شرکت زیرساخت پرداخت می‌شود اما اپراتورها هزینه‌های دیگری مانند هزینه اجاره فضا برای دکل، خرید تجهیزات، برق و نیروی انسانی دارند که هزینه بالایی است.

اگر اینترنت را گران کنند، یعنی علاقه‌ای به توسعه فناوری ندارند

معمولا با افزایش مصرف، قیمت کاهش پیدا می‌کند طبیعی است وقتی اینترنت نسل پنجم ارائه شود، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهند کرد. این روال منطقی بازار است و اگر تصمیمی خلاف این گرفته شود ضد توسعه اینترنت و ضد فناوری اطلاعات در ایران است. گران شدن اینترنت به این معنی است که علاقه‌مند به توسعه اینترنت نیستیم. در مدت ۴ سال گذشته همه چیز گران شد، اما دولت اجازه نداد قیمت اینترنت افزایش پیدا کند. در شورای عالی فضای مجازی نیز مصوب شد که هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد هزینه خانوار نباید بیش از ۲ درصد شود و تعرفه‌گذارها باید مصوبه فضای مجازی را رعایت کند.

او درباره گرانی مودم و گوشی‌های همراه با تاکید بر اینکه تولید و عرضه گوشی به وزارت ارتباطات مربوط نیست تاکید کرد: ما تولیدکننده نیمه هادی تلفن همراه نیستیم و بسیاری از گوشی‌های تولیدی داخل کشور وارداتی است و واردات نیز به قیمت ارز وابسته است. نسبت به دوسال قبل تا الان قیمت گوشی و مودم رشد سرسام آوری داشته همانطور که قیمت ارز به دلیل تحریم‌های ظالمانه و وضعیت دیپلماسی بین المللی بالا رفته است و روی تمام زندگی مردم تاثیر گذاشته است.

تعرفه واردات گوشی را کاهش دادیم

وی افزود: اقدامات گوناگونی در این رابطه انجام شده است، از جمله این که سعی کردیم تعرفه واردات مربوط به این کالاها را کاهش دهیم. اخیر هم اتفاق خوبی افتاده است و با موافقت شخص رئیس جمهوری و دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه یک خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این بخش درنظر گرفته شده که در تلاش هستیم این خط اعتباری به صورت مسقتیم به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. یعنی شرایطی را فراهم کنیم که این ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل وام مناسب به اندازه برای خرید گوشی و مودم در اختیار مردم قرار بگیرد. شرایط اجرای این تصمیم توسط کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده در حال نهایی شدن است و امیدواریم تا پایان فروردین ماه این شرایط و نحوه بهره‌مندی مردم از این وام را اعلام کنیم.

از طرف دیگر برخی بانک‌ها برای پیوستن به خرید مودم و گوشی و کمک به مردم ابراز آمادگی کرده و دراین موضوع همراه ما شده‌اند که برخی منابع غیر دولتی هم از طریق بانک در این زمینه سرمایه‌گذاری شود. زیرساخت‌های این کار باید به شکلی فراهم شود که فرد بتواند از طریق پیامک یا سامانه آنلاین، درخواست ثبت مودم بدهد و دستگاه با پست و از طریق اپراتور مربوطه برای او ارسال شود و کاربر هم ظرف ۲۴ ماه پول مودم را به بانک برگرداند. این کارها انجام شده تا قدرت خرید مردم در زمینه خرید گوشی و مودم افزایش پیدا کند که تا فروردین اجرایی خواهد شد. تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این شرایط کشور کار سختی است که خوشبختانه با مساعدت رئیس جمهوری و کمک سازمان برنامه بودجه انجام شده است.

او درباره توسعه VDSL گفت: برنامه داشتیم تاپایان امسال ۵ میلیون پورت VDSL در شهرهای قم، تهران و ۸ شهر دیگر واگذار کنیم که مخابرات ایران نتوانست منابع مالی این کار را تامین کند و از طرفی هم با شرکت های بخش‌خصوصی علی رغم قراردادی که بسته بود (بیت استریم) همکاری نکرد. نتیجه آن شده که حالا در حد ۱ میلیون پورت VDSL نصب شده داریم و نتوانستیم به دلیل عدم همکاری مخابرات به برنامه اصلی ودر دراین زمینه برسیم.

امیدوارم مخابرات از لجبازی با بخش خصوصی دست بردارد

ما دست از کار برنداشته‌ایم برای اینکه به برنامه برسیم به جای تمرکز روی VDSL روی ۵G و FWA (راهکاری است که در حوزه بی‌سیم به ‌صورت ثابت خدمات را به مشتریان انبوه و سازمانی ارائه می‌دهد) متمرکز شدیم. اینترنت خانگی ۵G به زودی راه‌اندازی می‌شود اولین شرکتی که این کار را انجام می‌دهد مبین‌نت است. این شرکت از دوشنبه آینده (۱۸ اسفند) افتتاح اولین مجموعه کاری خود را در زمینه ۵G خانگی در تهران دارد و در فاز بعدی و به تدریج در سال آینده نقاط بیشتری را پوشش خواهد داد تا از برنامه توسعه اینترنت خانگی خود عقب نمانیم. البته در این بین مذاکرات ما با مخابرات هم ادامه دارد امیدواریم که آنها هم سرمایه‌ لازم‌شان تامین شود و دست از لج بازی با بخش خصوصی بردارند تا آنها هم بتوانند کارشان را ادامه دهند.

اینترنت باید مقرون به صرفه باشد

وی افزود: اما واقعیت این است که شاخصی که باید بسنجیم مقرون به صرفه بودن است. این شاخص در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از مقرون به صرفه بودن دیگر الزاما ارزان بودن نیست، یعنی نگاه کنیم، پولی که کاربر برای اینترنت پرداخت می‌کند نسبت به درآمدش به چه صورت است. این شاخص در حال حاضر ایران مطابق با آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در جمع ۲۵ کشور اول دنیا است به نظر می‌رسد رتبه اران زیر ‌۱۵ کشور جهان است.

اما اشکالی که وجود دارد در اینترنت خانگی است. ظاهر اینترنت خانگی در ایران پایین‌تر از اینترنت موبایل است واقعیت این است که در سایر کشورها اینترنت خانگی به خاطر دایر شدن خدمات فیبرنوری، گران‌تر است. در ایران به خاطر مشکلات با مخابرات در خصوصی‌سازی و اینکه سرمایه‌گذاری در این شرکت مدت هاست متوقف شده است، رشد خوبی در اینترنت خانگی نداشتیم و سرعت سایر دنیا بالاتر است.

تلاش برای همکاری با مخابرات ادامه دارد

وی تاکید کرد: بابت سرعت اینترنت خانگی که در ایران ارائه می‌شود پول بیشتری نسبت به شاخص جهانی دریافت می‌شود، بنابراین هرچند به ظاهر قیمت اینترنت خانگی در ایران ارزان‌تر از موبایل است، اما به نسبت جهان خدمات گران قیمتی است. بنا بر سرعتی که اینترنت موبایل در ایران دارد می‌توان گفت قیمت آت مقرون به صرفه‌تر است. این در حالی است که در دنیا اینترنت موبایل لوکس به حساب می‌آید و افراد بیشتر از اینترنت خانگی استفاده می‌کنند.

آذری جهرمی تاکید کرد: اتفاقات سال ۸۸ و خصوصی‌سازی مخابرات دو اثر داشت. رشد بالای اپراتور همراه اول حاکی از این بود که یک مدیریت صحیح در این مجموعه انجام شد و رقابت خوبی بین ایرانسل و همراه اول شکل گرفته است. بنابراین فضا منطقی رشد کرد اما در اینترنت خانگی و مخابرات پس‌رفت داشتیم و سال هاست سرمایه گذاری در این خصوص انجام نشده است.

مخابرات همیشه می‌گوید درآمد من کم است و تعرفه را افزایش دهید، ما هم می‌گوییم سرویس جدید دایر کنید که تعرفه بر آن اساس بالا رود، بالا رفتن تعرفه روی سرویس قدیمی امکان‌پذیر نیست. این یک لوپ (چرخه باطل) است که باید از آن خارج شویم. سهماداران اپراتورها باید بخش اعظمی از هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری را بیاورند، چون ما نمی‌توانیم از جیب مردم همه هزینه را تامین کنیم. ما به عنوان دولت اعلام کردیم حاضر هستیم خودمان نیز آورده بیاوریم و ما بقی سهامداران مخابرات هم این را بپذیرند. این شکل از همکاری خوب پیش رفته و امیدواریم به توافق برسیم. زمان زیادی گذاشتیم ولی به نقاط خوبی می‌رسیم که مخابرات از بن‌بست خارج شود و تن به رقابت و سرمایه‌گذاری دهد و ما شاهد رشد توسعه اینترنت خانگی باشیم.

اذری جهرمی گفت: طبیعتا چون مخابرات خصوصی شده است دولت نمی‌تواند سرمایه‌ای به آن تزریق کند جز قدر و سهم ۲۰ درصدی که در مخابرات دارد و به همان اندازه می‌تواند در مخابرات سرمایه‌گذاری کند. ما نمی‌توانیم پولی از بیت المال در مخابرات سرمایه‌گذاری کنیم. تلاش برای حل مشکل ادامه دارد و امیدواریم حل شود.


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

ابراز نگرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تصمیم اخیر ایران

شنبه 16 اسفند 1399
1:50
زندگی نیوز

 

شبکه خبری الجزیره از دستیابی به پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

 

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره در خبری از دستیابی به پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد و اعلام کرد در این پیش نویس بر نقش آژانس در تحقق پایبندی‌های ایران تأکید شده است.

بر اساس این گزارش، پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی از تصمیم ایران برای توقف پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کرده است.

پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین از ایران می‌خواهد تا به درخواست آژانس برای توافق پادمان بدون هیچ تأخیری پاسخ گوید. در این پیش نویس ادعا شده است: بدون اجرای پروتکل الحاقی، ما نمی‌توانیم از مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان یابیم.

پیش نویس قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین مدعی شده است: بدون پروتکل الحاقی، نمی‌توان به مسالمت آمیز بودن مواد هسته‌ای ایران اطمینان یافت. ما از تصمیم ایران برای جلوگیری از بازراسان آژانس از اطمینان از اجرای بند‌های توافق هسته‌ای نگران هستیم.

در پیش نویس فطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین آمده است: از ایران می‌خواهیم تا بند‌های پروتکل الحاقی را فورا اجرا کند.

عصر امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند اتحادیه اروپا قصد دارد از طرح ضد ایرانی آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کند.

بر اساس این گزارش انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند از طرح آمریکا در جلسه شورای حکام برای متهم کردن ایران به همکاری نکردن با آژانس حمایت کنند. این درحالی است که روسیه و ایران قبلا درباره عواقب جدی این تصمیم به کشور‌های اروپایی و آمریکا هشدار دادند.

سه قدرت اروپایی که همگی از طرف‌های توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هستند، با توزیع پیش نویس قطعنامه‌ای در نشست وین، نگرانی جدی خود را در مورد کاهش شفافیت ایران ابزار کرده و از این کشور خواسته اند گام‌های خود را به عقب برگرداند.

در پیش نویس این قطعنامه که برای اعضای شورای حکام آژانس انرژی هسته‌ای ارسال شده و رویترز آن را مشاهده کرده بود، همچنین درباره فقدان پیشرفت در اخذ توضیحات از ایران در مورد ذرات اورانیوم پیدا شده در سه سایت قدیمی، از جمله دو سایت که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هفته گذشته برای اولین بار گزارش کرد، ابراز ناخرسندی شده است.

روسیه در این باره اعلام کرده بود: این قطعنامه می‌تواند به تلاش برای احیای توافق، که به طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، آسیب برساند و با آن مخالفت خواهد کرد.

انتهای پیام/


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 258 ] [ امتیاز : 4 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]

چرا همه مردم ایران از یک واکسن استفاده نخواهند کرد؟

شنبه 16 اسفند 1399
1:49
زندگی نیوز

 

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به سازوکارتولید واکسن ایرانی از تهیه دو نوع واکسن مختلف برای تزریق به مردم خبر داد.

 

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» با موضوع «تولید واکسن ایرانی کووید ۱۹» جمعه ۱۵ اسفندماه با حضور علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور، مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، حسن جلیلی، مدیر تولید واکسن کرونا در ستاد فرمان اجرایی امام (ره) و حسین ملک افضلی، محقق و پژوهشگر از شبکه دو سیما پخش شد.

نحوه عملکرد واکسن برای پیشگیری از یک ویروس

در ابتدای این برنامه علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور اظهار کرد: واکسن‌های کووید ۱۹ یا واکسن‌هایی که علیه کرونای جدید ساخته می‌شود، یک نوع آن وقتی است که ویروس را کشت می‌دهیم و ویروس کشت داده شده غیرفعال می‌شود و کل بدنه ویروس به عنوان واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش سنتی تولید واکسن است که تقریبا بیش از یکصد سال مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: در سایر روش‌ها ممکن است قسمتی از ژن ویروس را وارد یک سلول کرده و در خارج از بدن، آن سلول برای ما پروتئینی یا قسمتی از پروتئین یک ویروس را تولید کند و آن پروتئین ساخته شده ای که در بیرون از بدن ساخته شده و یکی از پروتئین‌های ویروس است به عنوان واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایمنی بدن را تحریک کند.

رئیس انستیتو پاستور  گفت: در روش دیگر قسمتی از ژن ویروس را داخل یک ویروس دیگر قرار می‌دهیم و در واقع از آن ویروس دوم به عنوان تاکسی یا ناقل استفاده کنیم که قسمتی از ژن کووید را داخل سلول ببرد و در داخل سلول آنتی ژن کووید را تولید کند که در اینجا تحریک ایمنی صورت می‌گیرد.

بیگلری بیان کرد: نمونه ویروس‌هایی که می‌توانند به عنوان وکتور مورد  استفاده بگیرند، آدنه ویروس یا همان ویروس سرماخوردگی است که می‌تواند ژن کووید را داخل سلول ببرد و باعث تحریک سیستم ایمنی شود؛  روش دیگری که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از ام آر ان‌ای یا دستور ساخت پروتئین کووید ۱۹ است که مستقیما به بدن تزریق می‌شود و ام آر ان‌ای می‌تواند به صورت کاملا مستقیم پروتئین یا آنتی ژن مورد نظر ویروس را بسازد و این آنتی ژن است که مورد تحریک ایمنی می‌شود.

او افزود: خوشبختانه در کشور ما همه روش ها، زیرساخت‌ها و پلتفرم‌ها پیشرفته است و آنچه در شرکت برکت شاهد هستیم، ساخت ویروس توسط کشت و استفاده از واکسن غیرفعال است که مزایای خود را دارد. واکسنی که در موسسه پاستور با انتقال فناوری و با همکاری کشور کوبا ساخته می‌شود واکسنی است که در واقع پروتئین ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته واکسن پاستور، واکسن مشترکمان است که این واکسن کانفیوژن شده و باعث می‌شود تا ایمنی زایی افزایش پیدا کند؛ که این واکسن‌ها مزایای خود را دارند و معمولا بی خطرهستند و واکسن موسسه رازی نیز همین مسیر را رفته است.

واکسن کووید ۱۹ انستیتو پاستور ایران تست‌های حیوانی را پشت سر گذاشته شده است

بیگلری گفت: راه بعدی، راه آدنه ویروس است که مثال ساده آن واکسن اسپوتنیک روسی است و همینطور ویروس آسترازنکا که از وکتور‌های آدنا ویروسی استفاده می‌کنند و نکته‌های خاص خود را دارند و باید مورد بررسی قرار گیرد؛  در انستیتو پاستور ایران آدنه ویروس نیز ساخته و تست‌های حیوانی آن پشت سر گذاشته شده است، ولی هنوز وارد تست‌های انسانی نشده که امیدوار هستیم به انجام برسد.

او عنوان کرد: در زمینه ام ار ان‌ای هم کار شروع و کار‌های حیوانی آن انجام شده است، ولی با توجه به اینکه ام ار ان‌ای شیوه‌ای است که باید امتحان خود را پس دهد و اولین بار است که به صورت گسترده از این روش به عنوان واکسن استفاده می‌کنیم، قدری باید تامل کرد که آزمایش‌های خود را پشت سر بگذارد و جمعیت وسیعی از این واکسن استفاده کنند تا مطمئن شویم عوارض طولانی مدتی بر این روش مترتب است یا خیر.

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه با توجه به اینکه زیرساخت واکسن وجود دارد و جوانانی آشنا به این دانش در کشور داریم توانستیم این عقب افتادگی را جبران کنیم، تصریح کرد: انستیتو پاستور ایران ۱۰۰ سالگی خود را پشت سر گذاشت و امسال وارد قرن دوم فعالیت خود شد. در برابر بیماری‌های مختلفی محور تشخیص را بر عهده گرفت و در اوج تحریم ورق را به نفع مردم برگرداند و این امر فقط با تکیه بر دانش بومی محقق شد.

۷۰ درصد از واکسن‌های دنیا در ۱۰ کشور توزیع شده است

او با بیان اینکه همه پایه‌های پزشکی کشور که واکسن می‌سازد رشد و زیرساخت محکمی را فراهم می‌کند، ادامه داد: کشوری که بتواند دو تا سه واکسن بسازد، می‌تواند چندین واکسن هم تولید کند. اگر همین واکسن را بخواهیم بخریم باید چندین برابر هزینه کرد. در شرایط کرونا عدالتی در توزیع واکسن نبود. امروز دنیا به ۱۶ میلیارد دوز واکسن نیاز دارد، ولی ۷۰ درصد از واکسن‌هایی که تولید، توزیع و تزریق شده است، در ۱۰ کشور دنیا است. اگر تولید نکنیم حداقل در وقت مناسب واکسنی به ما نخواهد رسید.

آغاز واکسیناسیون عمومی از خردادماه سال آینده

بیگلری با اشاره به اینکه در بین کشور‌های اسلامی فقط ایران و اندونزی توانستند در عرصه واکسن فعال باشند، گفت: افتخار داریم، ابله و فلج اطفال را با واکسن داخلی مهار کنیم. همه ایرانیان واکسنی از پاستور در بدنشان وجود دارد و کنترل کیفی هم بسیار معتبر است. در مورد کووید ۱۹ هم با وجود اینکه تاخیر اولیه داشتیم، اما همه پلتفرم‌ها را آغاز کردیم و به خوبی پیش رفتیم.

او با بیان اینکه واکسنی که ما در حال ساخت هستیم دو واکسن است، گفت: یک واکسن برای پیشگیری کامل است یعنی افرادی که اصلا تاکنون کرونا نگرفتند. واکسن دیگر هم واکسنی است که برای افرادی که تاکنون کرونا گرفته اند، توصیه می‌شود که این نوع واکسن بسیارهوشمندانه است.

رئیس انستیتو پاستور با اشاره به زمان اجرایی شدن فاز انسانی واکسن انستیتو پاستور تصریح کرد: امیدواریم خردادماه اولین تولید واکسن برای واکسیناسیون عمومی را داشته باشیم؛ همچنین واکسن شرکت رازی هم به زودی به ثمر می‌رسد که امیدواریم با چند ماه تاخیر این واکسن هم قابل عرضه باشد.

انتهای پیام/


موضوعات:
برچسب ها: , ,
[ بازدید : 226 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : 1 2 3 4 5 6 ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی نیوز است. | قدرت گرفته از Blogtez.com|